مدیر دفتر آلودگی هوای تهران:

مینیاتور مجوز زیست محیطی ندارد

مدیر دفتر آلودگی هوای تهران با بیان این‌که هیچ خودرویی تا زمانی که مجوز زیست محیطی دریافت نکند شماره‌گذاری نمی‌شود، گفت: خودرو مینیاتور تاکنون برای اخذ مجوز زیست محیطی اقدام نکرده است.
کد خبر: ۲۲۶۶۹۸

مسعود زندی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان این مطلب افزود: همه‌ی خودروها زمانی که برای شماره‌گذاری اقدام کنند، باید قبل از آن موفق به اخذ مجوز زیست محیطی شوند.

وی ادامه داد: زمانی که خودرویی برای شماره‌گذاری اقدام کند، راهنمایی و رانندگی از سازمان محیط زیست استعلام می‌کند در این صورت یک نمونه از خودرو مورد نظر برای انجام تست اعزام می‌شود.

مدیر دفتر آلودگی هوای تهران گفت: مرحله دیگری از تست، این است که در تولیدات هم به صورت تصادفی نمونه‌هایی انتخاب و مجددا مورد تست قرار ‌گیرند.

وی گفت: این تست‌ها در مرکز تست آلایندگی خودرو توسط محیط زیست و شرکت بازرسی کیفیت استاندارد انجام می‌شود.

زندی تصریح کرد: اولین مرحله تست پیمایش 3000 کیلومتری است که خودرو باید از این مرحله عبور کند تا بتواند وارد مراحل بعدی شود.
مدیر دفتر آلودگی هوای تهران تأکید کرد: هیچ خودوریی تا زمانی که مجوز زیست محیطی دریافت نکرده است، شماره‌گذاری نمی‌شود.

وی در رابطه با اینکه آیا میزان آلایندگی خودروها رتبه‌بندی می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: رتبه‌بندی خوروها از لحاظ میزان آلایندگی از وظایف سازمان محیط زیست نیست،بلکه تنها رعایت استانداردها از نظر ما مهم است.

وی همچنین افزود: برای خودروهای تولیدی رعایت استاندارد یورو 2 و خودروهای وارداتی استاندارد یورو 3 رعایت شود.

زندی با بیان این‌که تنها رعایت استاندارها برای سازمان محیط زیست مهم است،گفت: اگر خودرو مطابق با استانداردهای مورد نظر باشد مشکلی نخواهد داشت؛ تنها رعایت استاندارها برای سازمان محیط زیست مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها