در هفته آینده رخ خواهد داد

وقوع یکی از پدیده‌های نجومی بی‌نظیر

مردم اکثر نقاط جهان هفته آینده می توانند شاهد یکی از بی نظیرترین اجتماعات سیاره ای در آسمان باشند که با حضور دو سیاره زهره، مشتری و قمر ماه شکل می گیرد.
کد خبر: ۲۱۹۵۱۷

به گزارش مهر، آسمان شب اول دسامبر 2008 میلادی برابر با 11 آذرماه 1387 شمسی به دلیل همگرایی ستاره زهره، مشتری و هلال ماه چهره ای غمگین به خود خواهد گرفت.

دو سیاره زهره و مشتری که به دلیل نزدیکی و بزرگی نسبت به زمین از روشن ترین سیارات به شمار می روند در ابتدا در عصر روز 30 نوامبر در مسیر هم قرار گرفته و یکدیگر را پوشش خواهند داد.

سپس در شب بعد یعنی در شب اول دسامبر هلال باریک ماه نیز به این اجتماع سیاره ای ملحق شده و به آسمان چهره ای غمگین خواهد بخشید. به گفته اختر شناسان، این پدیده یکی از بهترین اجتماعات سیاره ای سال خواهد بود زیرا سه جرم از روشن ترین اجرام آسمانی بعد از خورشید در آن حضور دارند.

در طی این دو شب این دو سیاره و قمر ماه به اندازه ای به یکدیگر نزدیک خواهند شد که با بلند کردن دست به آسمان می توان آنها را با انگشت دست پوشش داد. این پدیده در اروپای غربی و شمال غرب آفریقا به شکلی دیده خواهد شد که گویی سیاره زهره دچار خسوف شده است.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، به دلیل شدت بالای نور این دو سیاره و قمر ماه، مشاهده آن از اوایل غروب خورشید در 30 نوامبر تا اول دسامبر ممکن بوده و تقریبا تمامی افراد در جهان می توانند شاهد این پدیده طبیعی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها