حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد: 100 میلیون تومان وام مجلس به نمایندگان بلاعوض نیست. وی 50 میلیون از این مبلغ را ودیعه مسکن دانست که باید در طول 4 سال به نمایندگان داده شود و گفت: هیات رئیسه مجلس مصوب کرده، نمایندگانی که با 50 میلیون تومان مشکلشان حل نمی‌شود، می‌توانند با مراجعه به بانک، 30‌میلیون تومان وام با سود 12 درصد دریافت کنند. حاجی‌بابایی افزود: 20 میلیون تومان وام هم به نمایندگان جهت خرید خودرو اعطا شده که با هماهنگی بانک و مجلس، از حقوق آنان کسر خواهد شد.وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان، وام مذکور را دریافت نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۹۹۲۶

فراکسیون اقلیت با سران نظام دیدار می‌کند

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از دیدار این طیف با رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس خبر داد.

داریوش قنبری، نماینده مردم ایلام با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون اقلیت مجلس با مسوولان و مقامات از جمله روسای 3 قوه اعلام کرد که در این دیدار، برخی موضوعات از جمله انتخابات و نگرانی‌های موجود در طیف اصلاح‌طلبان منعکس خواهد شد.

استیضاح کردان به هیات رئیسه داده شد

ابراهیم نکونام، نماینده گلپایگان و علی مطهری، نماینده تهران از ارائه طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس با 28 امضا خبر دادند.

علی مطهری در توضیح این خبر با اشاره به این که استیضاح در  3 محور تهیه شده است، اعلام کرد: این استیضاح روز یکشنبه (2 هفته آینده) از طرف هیات رئیسه اعلام وصول می‌شود.وی گفت: 3 محور استیضاح شامل 1- عدم صداقت علی کردان در ارائه مدرک تحصیلی، 2- دریافت حقوق با مدرک بی‌اعتبار و 3- عضویت در هیات علمی دانشگاه‌هاست. مطهری با اشاره به جلسه روز دوشنبه طراحان و امضاکنندگان استیضاح وزیر کشور گفت:‌ در این جلسه اعلام شد در کمال آزادی، هر نماینده‌ای که از امضای این طرح منصرف شده، می‌تواند امضای خود را پس بگیرد اما هیچ کس پشیمان نشده است.مطهری افزود: همزمان با طرح استیضاح وزیر کشور، خبرهایی مبنی بر تقدیم طرح استیضاح وزیران جهاد‌کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیات رئیسه مجلس نیز شنیده شده است.

وی گفت: با توجه به این که این اخبار مشکوک بوده، احساس می‌شود با اعلام وصول این طرح استیضاح، برخی می‌خواهند طرح استیضاح وزیر کشور لوث شود.

استیضاح وزیر ارتباطات در راه است‌

در حالی که سلیمان جعفرزاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با 40 امضا و تقدیم آن به هیات رئیسه خبر می‌دهد، موسی قربانی، عضو هیات رئیسه اعلام کرد تعداد امضاهای این طرح، کمتر از حد قانونی است.سلیمان جعفرزاده در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که طرح استیضاح وزیر‌ارتباطات و فناوری اطلا‌عات،  تقدیم هیات رئیسه شده است .

اعتراض 9 نماینده به بازنشستگی‌ یک استاد دانشگاه‌

9 نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازگرداندن یکی از استادان دانشگاه علامه طباطبایی شدند.در پی ابلاغ حکم بازنشستگی یکی از استادان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، 9نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم، ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت این دانشگاه خواستار بازگرداندن این استاد به کلاس درس شدند.

الحاق ایران‌ به کنوانسیون مبارزه با زورافزایی‌

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند که به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با زورافزایی (دوپینگ) ملحق شود.

نمایندگان ناظر مجلس انتخاب شدند

دو نماینده ناظر در هیات واگذاری سهام عدالت انتخاب شدند.براین اساس، محمد کرمی‌راد نماینده کرمانشاه و روح‌الله حسینیان نماینده تهران از سوی مجلس به عنوان ناظر برگزیده شدند.همچنین مجلسی‌ها ناظران نهاد قانونگذاری در شورای رقابت را نیز مشخص کردند.

براین اساس سه ناظر مجلس در شورای رقابت در اجرای ماده 53 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب هشتم بهمن ماه سال گذشته که از میان اعضای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه و صنایع و معادن انتخاب شدند، مصطفی مطورزاده نماینده خرمشهر، محمد  قیم‌عثمانی نماینده بوکان و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه هستند.نمایندگان، همچنین اعضای نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور را انتخاب و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، علی کائیدی نماینده پلدختر و بشیر خالقی نماینده خلخال را به عنوان ناظر مجلس معرفی کردند.

درخواست نمایندگان از رئیس جمهور

181 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار تسریع در اعلام نرخ‌های تضمینی محصولات کشاورزی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها