مرضیه برومند گفت: سینما نقش بسیار مهم و اساسی در شناخت آسیب‌های اجتماعی و رفع آنها دارد، اما این مساله بستگی به این دارد که آسیب‌ها را چگونه شناسایی کنیم و اصلا‌چه چیزی را آسیب تلقی کنیم، زیرا دیدگاه افراد مختلف متفاوت است.
کد خبر: ۲۰۹۰۱۹

به گزارش فارس ، وی افزود: فکر می‌کنم این روزها اخلاق شهری و شهروندی ‌‌ما خیلی متشنج شده و مردم با یکدیگر بد رفتار می‌کنند. به نظر می‌رسد ناهنجاری‌ها خیلی زیاد شده و تعجب می‌کنم که چرا هیچ اتفاقی در این زمینه و در جهت حل این معضلات نمی‌افتد، در حالی که به عنوان نمونه سینما می‌تواند تأثیر بسزایی در این مقوله داشته باشد.

این کارگردان تصریح کرد: جشنواره‌ای مثل جشنواره فیلم شهر نیز در حل این گونه مشکلات بسیار موثر است، اما نکته قابل توجه این است که فیلم‌هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند با این دیدگاه و به صورت ویژه در زمینه شهر و فرهنگ شهرنشینی ساخته نشده است، بلکه یک تعداد فیلم ساخته شده بررسی می‌شود که ببینند در کدام یک از آنها اثری از این مقوله هست.

وی گفت: به نظر من باید این مساله را در زمان تولید یک اثر سینمایی مد نظر قرار داد، یعنی در واقع فیلمنامه‌هایی با این مضمون و هدف نگاشته و فیلم‌هایی ساخته شود.

برومند در مورد حضور مقوله شهر و شهرنشینی در سینما ابراز کرد: این موضوع کمابیش در سینما و فیلم ها حضور داشته اما کافی نیست، زیرا فیلم‌ها بیشتر جعلی است؛ یعنی آدم‌ها، شخصیت‌ها، موضوعات، ماجراها، مسائل و مشکلاتی که درفیلم ها به نمایش در می‌آید، واقعی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها