جام‌جم: نخستین همایش خدامحوری و انسان‌محوری از دیدگاه اسلام، امام خمینی(ره) و فلاسفه غرب از سوی رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه فیلیپین برگزار شد. در حاشیه برگزاری این همایش، تمام مقالات پذیرفته شده پس از پایان سمپوزیوم در کتابی چاپ و منتشر خواهد شد. نمایشگاه کتاب آثار امام خمینی(ره) به زبان انگلیسی نیز از دیگر بخش‌های این همایش 2 روزه است.
کد خبر: ۱۸۴۵۱۴

انتشار خاطرات آلبر کامو از ژان پل سارتر

فارس: سومین و آخرین جلد از دفترچه خاطرات آلبر کامو که در بخشی از آن به رابطه این نویسنده الجزایری با ژان پل سارتر پرداخته شده، به انگلیسی ترجمه و منتشر شد.  پیش از این 2 جلد از دفترچه خاطرات آلبر کامو خالق رمان بیگانه و برنده‌ نوبل ادبیات سال 1957، در فرانسه منتشر شده بود که هر دو نیز به انگلیسی ترجمه شده‌اند.

نمایش دیجیتال اسطوره‌های کهن‌

جام‌جم: نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال پریس تنظیفی در نگارخانه ماه و مهر گشایش یافت.

این هنرمند نقاش در این نمایشگاه 13 اثر را که به طریقه دیجیتال آرت نقاشی کرده است به معرض نمایش عموم گذاشته است. موضوع آثار ارائه شده در این نمایشگاه برپایه خوانش معاصری از اسطوره‌های کهن ایرانی و همچنین مسائل روز علمی جهان است. این نمایشگاه تا پایان دهم تیرماه در این نگارخانه واقع در خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت، خیابان کاج‌آبادی، شماره 12 برای بازدید عموم دایر است.

زن و مقاومت از دریچه دوربین عکاسی‌

جام‌جم: موزه هنرهای معاصر فلسطین از 9 تیرماه، میزبان نمایشگاهی از عکس‌های هنرمندان عکاس ایرانی با موضوع «زن و مقاومت» خواهد بود. در این عکس‌ها روایت تصویری حضور زن در عرصه دفاع مقدس، نقش زن در جبهه و پشت‌ جبهه، و در صحنه‌های حمایت و پشتیبانی مالی، تدارکاتی، عاطفی و معنوی از رزمندگان و حضور فراگیر زن در عرصه‌های اجتماعی مرتبط با جبهه و جنگ را شاهد خواهیم بود، که جلوه‌های به یاد‌ ماندنی و خاطره‌انگیزی از سال‌های دفاع مقدس و آثار حضور زنان و مادران در این عرصه‌ها را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه شامل بیش از 60 اثر از 45 هنرمند عکاس بوده و در گزینش آنها، به جنبه‌های هنری، زیبایی‌شناختی و حرفه‌ای عکس‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

پوسترهای عاشورایی در 8 استان‌

جام‌جم: آثار برگزیده دومین سوگواره پوسترهای عاشورایی از اول تا 30 مرداد در 8 استان کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه‌ها، 174 پوستر عاشورایی به نوبت در استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی، همدان، زنجان، قزوین و گلستان روی دیوار می‌رود.

همچنین در کنار این پوسترها، آثار مرتبط از هنرمندانی چون مصطفی‌ گودرزی، احمد آقاقلی‌زاده، مرتضی اسدی، محمد خزایی و برخی دیگر از هنرمندان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

جشنواره «دست‌های کوچک دعا» در تبریز

جام‌جم: مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی «دست‌های کوچک دعا» با حضور کودکان 10 کشور و مسوولان و بزرگان دینی کشورهای آذربایجان، افغانستان و ایران امروز در تبریز برگزار می‌شود. در این مراسم برگزیدگانی از کشورهای کانادا، فرانسه، مراکش، عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، افغانستان، جمهوری آذربایجان و ایران جوایز خود را دریافت می‌کنند.

مراسم اختتامیه این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که 2 نفر از کودکان برگزیده به نام‌های پریسا الهیاری و تامرلان حسن‌اف به ترتیب 8 و 12 ساله بر اثر بیماری خونی، جان خود را از دست داده‌اند.

چاپ مجدد اشعار نیما یوشیج‌

فارس: شرآگیم یوشیج، فرزند نیما یوشیج رباعیات پدر را گردآوری کرده و آنها را در قالب کتابی جداگانه منتشر می‌کند. هنوز مشخص نیست که این رباعیات همان رباعیاتی است که در مجموعه اشعار نیما نیز هست یا نه. مجموعه کامل اشعار نیما یوشیج را سال‌ها پیش سیروس طاهباز با نظارت شرآگیم یوشیج تدوین و منتشر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها