جام‌جم آنلاین: مقتدا صدر، رهبر گروه صدر عراق در واکنش به اظهارات اخیر رابرت گیتس، وزیر دفاع امریکا تاکید کرد اعضای این جنبش تا آخرین نفس دشمن امریکا و طرفدارانش خواهد بود. به گزارش روزنامه اماراتی الخلیج، مقتدا صدر در بیانیه‌ای شدیداللحن که توسط دفتر وی منتشر شده، به امریکایی‌ها گفت:‌ همواره برای ما دشمن بوده‌اید و شما و هر آنکه با شما دوستی برقرار کند دشمن ما خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۸۵۸۷

این روحانی عراقی ضمن توصیف وزیر دفاع امریکا به عنوان تروریست خواستار پایان اشغال عراق شد و تاکید کرد نباید از سلاح علیه مردم عراق استفاده کرد.

محبوبیت براون کمتر از نخست‌وزیران قبلی‌

جام‌جم آنلاین: بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس میزان محبوبیت گوردون براون، نخست‌وزیر انگلیس به مراتب کمتر از نخست‌وزیران قبلی این کشور است.

هفته‌نامه ساندی‌تایمز روز گذشته در گزارشی تصمیم کابینه براون برای افزایش مدت بازداشت متهمان اقدامات تروریستی بدون هیچ اتهامی تا 42 روز را یکی از دلایل کاهش این محبوبیت دانست.

 تنها 11درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی اخیر پیش‌بینی کرده‌اند حزب کارگر در انتخابات عمومی آینده پیروز خواهد شد.

پلوسی آماج انتقادهای رسانه‌های چین‌

جام‌جم آنلاین: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به دلیل حمایتش از نیروهای استقلال‌طلب تبت با انتقاد شدید رسانه‌های چین مواجه شده که بازی‌های المپیک پکن را پیروزی عدالت بر شرارت می‌خوانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حمایت پلوسی از قطعنامه‌ای که خواستار گفت‌وگوی چین با دالایی لاما، رهبر معنوی تبتی‌ها و توقف سرکوب تبتی‌ها شده علت بالا گرفتن اعتراض چینی‌ها به  او بوده است. روزنامه خلق چین این سناتور دموکرات کالیفرنیا را به اتخاذ استانداردهای دوگانه منفعت طلبانه متهم کرد .

توصیه ماهاتیر محمد به بداوی‌

جام‌جم آنلاین: ماهاتیر محمد، رهبر پیشین مالزی از عبدالله احمد بداوی، نخست‌وزیر این کشور خواست تا پیش از خدشه‌دار شدن وجهه‌اش از قدرت کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ بداوی که طی هفته‌های اخیر با انتقادهای زیادی مواجه شده، اعلام کرده است تا رای‌گیری داخلی حزب درخصوص واگذاری قدرت به معاونش نجیب رزاق در سمت خود باقی می‌ماند.

بداوی پس از آنکه ائتلاف حاکم دو سوم اکثریت در پارلمان و کنترل 5 ایالت را در شکستی بی‌سابقه در انتخابات عمومی هشتم مارس از دست داد با درخواست کناره‌گیری از قدرت مواجه شده است.

تلاش گیدماک برای نخست‌وزیری

جام‌جم آنلاین: ارکادی گیدماک، میلیاردر صهیونیست که به اتهام پولشویی از سوی تعدادی از کشورها تحت تعقیب است سعی در رسیدن به مقام نخست‌وزیری این رژیم دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، گیدماک با توجه به این که اسرائیلی‌ها هیچیک از سیاسیون این رژیم را شایسته احراز نخست‌وزیری نمی‌دانند، سعی دارد با تطمیع نمایندگان کنست به این مقام برسد.تاکنون 18 عضو کنست از احزاب کادیما،  کار و بازنشستگان از این تلاش گیدماک حمایت به عمل آورده‌اند. گیدماک از سوی کشورهایی چون فرانسه و آنگولا تحت تعقیب است.

سفر ابوالغیط به عربستان‌سعودی‌

جام‌جم آنلاین: احمد ابوالغیط، وزیر امور خارجه مصر روز گذشته در سفری ناگهانی وارد ریاض، پایتخت عربستان‌سعودی شد تا نامه حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مصر را تسلیم عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان کند.

به گزارش روزنامه الاهرام، ابوالغیط  بلافاصله پس از ورود به ریاض با سعود الفیصل، همتای عربستانی خود دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله بحران لبنان تبادل نظر کرد.دراین نشست همچنین موضوعات مطرح شده در نشست چهارشنبه گذشته بین ملک عبدالله و مبارک در شرم‌الشیخ مصر مورد بررسی قرارگرفت.

توطئه حذف اوباما از رقابت‌های انتخاباتی

جام‌جم آنلاین: باراک اوباما، نامزد رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات امریکا برای شرکت در انتخابات‌ریاست جمهوری با طرح اتهام ارتباط او با یک گروه تروریستی با احتمال حذف از این رقابت‌ها روبه‌رو شده است.

به نوشته هفته‌نامه ساندی‌تایمز، جمهوریخواهان امریکا روی ارتباط اوباما با شخصی به نام ویلیام آیرس، از اعضای گروه زیرزمینی «ودر» در دهه 1970 متمرکز شده‌اند و به دنبال حذف او از دایره رقابت‌ها هستند.زمانی که اوباما در اواخر دهه 1990 برای ورود به سنا تلاش می‌کرد آیرس حضور کم رنگی در فعالیتهای انتخاباتی او داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها