
به گزارش جام جم آنلاین،جعفر رفیعی در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان از تونل در حال حفاری راه آهن در منطقه رنو اظهار کرد: در مسیر اسلامآباد به ایلام ۷۷ کیلومتر مسیر ریلی مطالعه شده که دو قطعه این مسیر به مرحله اجرا در آمده است.
وی افزود: در طول این ۷۷ کیلومتر ۲۰ دستگاه تونل در مجموع به طول ۱۵۵۰۵ متر و ۴۰ دستگاه پل بزرگ در مجموع به طول ۴۰۰۰ متر و ۵ ساختمان ایستگاه مسافری و حمل کالا پیش بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: ۳۴ کیلومتر زیر سازی این مسیر ۷۷ کیلومتری در قالب دو قرارداد به طول ۳۴ کیلومتر در حال انجام میباشد که در صورت تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی قطعات دوم و سوم نیز شروع خواهد شد و کل محور اسلام آباد تا ایلام در مرحله اجرا قرار میگیرد.
رفیعی خاطرنشان کرد: طبق روند مراحل اجرا، پس از زیرسازی باید روسازی و ریل گذاری توسط شرکتهای تخصصی مربوطه انجام گیرد که این مرحله هزینهای برابر و چه بسا فراتر از مبلغ زیر سازی را میطلبد.
وی ادامه داد: در ادامه مسیر از ایلام به سمت مهران، دهلران و اندیمشک ۳۶۷ کیلومتر مسیر ریلی برای اتصال راه آهن غرب به خوزستان پیش بینی شده که که تلاش برای اخذ ماده ۲۳ آن همچنان ادامه دارد.
بیش از صد متر از حفاری اولین تونل راه آهن در استان ایلام در منطقه رنو تا کنون انجام شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد