شهادت پنج رزمنده حزب الله لبنان در عملیات مقاومت علیه رژیم صیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد پنج رزمنده مقاومت در چند عملیات متفاوت علیه رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.
حزب الله لبنان اعلام کرد پنج رزمنده مقاومت در چند عملیات متفاوت علیه رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۴۷۰۱۲۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از المنار، مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) امروز جمعه اعلام کرد پنج رزمنده مقاومت در عملیات علیه رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند.

حزب الله لبنان اسامی این شهدا را «حسن وسام حرقوص»، «قاسم صالح حرقوص»، «عقیل قاسم غریب»، «حسین محمد شقیر» و «محمد محمود نجم» اعلام کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌های جداگانه‌ای تاکید کرد: حسن وسام حرقوص از اهالی روستای طورا در جنوب لبنان و متولد سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ شمسی) بود.

همچنین شهید قاسم صالح حرقوص مشهور به فدا متولد سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) در روستای طورا در جنوب لبنان بود که در راه آزادی قدس به شهادت رسید.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین تاکید کرد شهید عقیل قاسم غریب متولد سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹ شمسی) در روستای طیر حرفا در جنوب لبنان بود.

در بیانیه حزب الله لبنان همچنین اعلام شده است شهید حسین محمد شقیر متولد سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷ شمسی) از اهالی روستای میس الجبل در جنوب لبنان بود.

حزب الله همچنین تاکید کرد: محمد محمود نجم ملقب به کرار از اهالی روستای عیتا الجبل و متولد سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰) بود که در راه آزادی قدس به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌ الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، به عملیات‌ روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌ نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

از سوی دیگر، حملات مداوم حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی در دفاع از مقاومت غزه، هزینه‌های سنگینی بر این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و صنعتی تحمیل کرده است و بیشتر شهرک‎‌ها و کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و به ویژه در بخش کشاورزی تعطیل شده و از کار افتاده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها