ژنرال صهیونیست:

به هیچ کدام از اهداف جنگ دست نیافتیم/ فقط نتانیاهو مخالف توافق است

رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که باوجود نزدیک شدن به یازدهمین ماه جنگ علیه نوار غزه، این رژیم هنوز به هیچ کدام از اهداف تعیین شده دست نیافته است.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۳۷

به گزارش جام‌جم‌آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، «گادی آیزنکوت» امروز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: بهترین کار پس از شکست هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، پایان دادن به جنگ و بازگرداندن اسیران است.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه از بیش از ۱۰ ماه را برای دستیابی به دو هدف نابود کردن جنبش حماس و آزاد کردن اسیران صهیونیست آغاز کرد اما تاکنون نه تنها در دستیابی به این اهداف ناکام مانده بلکه شماری از اسیران صهیونیست نیز به علت بمباران های خود ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شده اند.

آیزنکوت در واکنش به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن اجساد ۶ اسیر صهیونیست از نوار غزه گفت: باید به سرعت برای بازگرداندن اسرا اقدام کنیم زیرا در غیراین صورت، اسیری برای بازگرداندن، زنده نخواهد ماند.

عضو مستعفی کابینه جنگ منحل شده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: روسای همه نهادهای نظامی و امنیتی و بیشتر اعضای کابینه، خواستار دستیابی به توافق هستند و تنها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر با آن مخالف است.

در همین حال، وب سایت «آکسیوس» به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد که تیم مذاکره کننده این رژیم به بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با توجه به مواضع کنونی او غیر ممکن است.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی خواستار فرصت و اختیاراتی از سوی نتانیاهو برای دستیابی به توافق شدند اما او نپذیرفته و آنها را توبیخ کرده است.

این گزارش افزود که نتانیاهو طرح پیشنهادی به روز شده را که متضمن برخی خواسته‌های جدید اوست، پذیرفته زیرا می‌داند که جنبش حماس با آن مخالفت خواهد کرد.

مسئولان رژیم صهیونیستی گفتند که یوآو گالانت وزیر جنگ و اعضای تیم مذاکره کننده این رژیم به نتانیاهو نسبت به تاخیر در دستیابی به توافق تا تحقق همه خواسته‌های او هشدار دادند.

بنابراین گزارش، گالانت و مذاکره کنندگان صهیونیست به نتانیاهو گفتند تاخیر در دستیابی به توافق جان اسرای صهیونیست را به خطر می‌اندازد و احتمال وقوع جنگ منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از آغاز عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها