108 کارت برای انجمن میراث‌فرهنگی تویسرکان صادر شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: 108 کارت شناسایی برای اعضای انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان تویسرکان صادر شد که تا سال ۱۴۰۵ عضو خواهند بود تا ما را در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی کمک کنند.
کد خبر: ۱۴۶۴۹۱۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سرهنگ جواد خدامرادی در نشست با میراث‌بانان شهرستان تویسرکان اظهار داشت: این انجمن با استناد به بند ۱۲ ماده سه قانون اساسنامه میراث فرهنگی کشور تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بر حسب ضرورت در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها، بخش ها و دهستان ها به نام همان محل موردنظر تشکیل می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان هدف از تشکیل این انجمن را همکاری و همیاری در جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر افراد جامعه با وزارتخانه، جهت حمایت، حفاظت و صیانت از آثار و حفاظت از میراث فرهنگی، معرفی، آموزش، فرهنگسازی عمومی و کمک به پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی عنوان کرد.

وی آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش‌های میراث فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن با هدف پیشگیری، تهیه و اجرای برنامه‌های جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدت‌های مالی و معنوی مردم را از جمله اهداف این انجمن برشمرد.

خدامرادی بیان کرد: ثبت، حفاظت، معرفی، پژوهش، همکاری با مراجع ذیصلاح برای برخورد با متخلفان ضوابط و مقررات، پیشنهاد راهکارهای عملی برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی و خرید و فروش غیر مجاز اموال فرهنگی بخش دیگری از وظایف اعضای انجمن میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ بیش از 261 اثر تاریخی در شهرستان تویسرکان  تاکنون کشف شده که از این تعداد بیش از 110 اثر در فهرست آثار ملی کشور 1 اثر به ثبت جهانی  به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها