عربستان و قطر بطور جداگانه با صدور بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه مقابله با اسلام هراسی در سازمان ملل استقبال و از آن حمایت کردند.
کد خبر: ۱۴۴۹۶۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان و قطر از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد «اقداماتی برای مبارزه با اسلام هراسی» و انتصاب نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای مبارزه با اسلام هراسی استقبال کردند.

براساس گزارش الخلیج آنلاین، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای حمایت ریاض را از همه تلاش‌های بین‌المللی با هدف مبارزه با ایده‌های افراطی و قطع منابع مالی آن‌ها تجدید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عربستان ارزش‌های صلح و گفتگو میان پیروان ادیان و تمدن‌ها را تشویق و پذیرفته و از ایجاد فرهنگ احترام متقابل میان پیروان ادیان، مذاهب و ترویج فرهنگ همزیستی حمایت می‌کند. 

 قطر نیز خواستار اتخاذ رویکردی جامع برای رسیدگی به علل ریشه‌ای اسلام‌هراسی شد و تاکید کرد که بی‌احترامی به مذاهب و تحریک نفرت مذهبی به بهانه حقوق دموکراتیک و آزادی بیان تنها منجر به ناهماهنگی اجتماعی و تخلفات حقوق بشر بیشتر می‌شود. 

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای افزود: این امر مستلزم توجه بیشتر است و نیاز به کار بهتر در همه سطوح برای مبارزه با اسلام‌هراسی و حذف نابردباری در همه اشکال آن را ضروری می‌سازد.

 مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره اقداماتی که باید برای مبارزه با اسلام هراسی برداشته شود، تصویب کرد.

 این پیش نویس قطعنامه که همزمان با روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی به رای گذاشته شد، با حمایت ۱۱۵ کشور، رای ممتنع ۴۴ کشور و بدون هیچ کشوری مخالفی، تصویب شد.

قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می‌کند و خواستار تقویت تلاش‌های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها