یکی از راه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت و استفاده درست از ساعات خود در تعطیلات، دیدن طبیعت زیبا است. ایران مکان‌های گردشگری زیادی دارد که این مکان‌های بکر، یا ساخته دست بشر هستند یا این‌که به‌طور طبیعی ایجاد شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۴۹۵۶۷

آب‌وهوای پاک و مناظر دلنشینی که در این مکان‌ها وجود دارد انسان را به آرامش می‌رساند و روح و روان را بهبود می‌بخشد. در ادامه دو مکان گردشگری بکر و جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد. 

پارک ملت تهران، مکانی بسیار دلنشین برای دیدار با دوستان

پارک ملت تهران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک‌های این شهر است که در سال ۱۳۴۵ در زمان پهلوی دوم ساخته شد. این پارک یکی از مراکز گردشگری بزرگ تهران محسوب می‌شود. دیدنی‌های این پارک زیبا شامل دریاچه مصنوعی، پردیس سینما ملت و باغ وحش است. همچنین محیط سرسبز و جذاب آن جهت سپری کردن اوقات فراغت مناسب بوده و با گذراندن ساعاتی از اوقات خود در این پارک می‌توانید روزی تکرارنشدنی و خاطره‌انگیز را داشته باشید. پارک ملت تهران جزو ده بوستان برتر این شهر به‌شمار رفته که مجسمه‌های شخصیت‌های فاخر ایران در آن‌جا بنا شده‌اند. همچنین امکانات رفاهی، ورزشی و بازی‌های زیادی در این مکان وجود دارد. آبشار، دریاچه، باغ وحش، سینما سه‌بعدی، قطار دودی، آبنما و شهر بازی هم درون آن قرار دارند، به همین دلیل مسافران زیادی از این پارک استقبال می‌کنند.

 

پارک ملت تهران کجاست؟

بخش اول پارک ملت در عرض خیابان ولیعصر وجود دارد و به بلوار کنار جاده متصل است. قسمتی از آن نیز تا پاره‌ای از پیاده‌رو وسعت یافته که ساخت آن در سال ۱۳۴۷ انجام شده است. فاز دوم این پارک در سال ۱۳۵۳ ساخته شد که دو قسمت را شامل می‌شود؛ بخش تپه‌ای شامل گل‌کاری و چمن‌کاری منتهی به خیابان سئول و بخش جنگل‌کاری منتهی به سازمان صدا و سیما و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌شود. این بوستان بزرگ مساحتی به اندازه ۳۴ هکتار داشته که چمن‌کاری‌های آن در ۲۳ هکتار، جنگل‌کاری آن در ۲/۳ هکتار و گل‌کاری‌های آن در دو هکتار اجرا شده‌ است. این پارک به وسیله فردی به نام پوتین به شکل منظم و به شیوه بوستان‌های انگلیسی ساخته شد. 

چه زمانی برای رفتن به پارک ملت مناسب‌تر است؟ 

در طول سال در هر فصلی و هر زمانی می‌توانید از پارک ملت تهران دیدن کنید و برای بهره‌مندی از امکانات آن هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. در هر فصلی، این بوستان زیبایی خاص خود را دارد. در فصل بهار گل‌های تازه‌ای در آن‌جا کاشته می‌شوند و عطر دل‌انگیز این گل‌ها در این موقع از سال به مشام می‌رسد. در تابستان نیز درختان کاملا سبز به نظر می‌رسند و هوای پاکی را برای همگان فراهم می‌کنند. در فصل پاییز هوا خنک‌تر است و ریزش برگ‌های زرد درختان نمای دل‌انگیزی را پدید می‌آورد. در زمستان هم برف‌های نشسته روی زمین و درختان این محل را دیدنی‌تر می‌کنند. بنابراین بهترین زمان رفتن به این پارک، زمانی است که هوا برای تفریح ایده‌آل باشد. 

 پارک ملت تهران برای غیر تهرانی‌ها و اجاره ویلا

پارک ملت یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری برای مسافران غیرتهرانی است. کسانی که بنا به دلایل مختلف گذرشان به پایتخت می‌افتد، می‌توانند از این پارک هم دیدن کنند. شما با اجاره روزانه سوئیت ارزان در تهران می‌توانید اقامتی مطمئن و ایمن داشته باشید. اگر تنها چند روز قصد دارید در پایتخت بمانید، انتخاب سوئیت تهران می‌تواند بهترین تصمیم برای شما باشد.

بوستان جنگلی صفارود با امکانات تفریحی در رامسر

 

پارک جنگلی صفارود رامسر از جمله جنگل‌های منطقه شمال بوده که به دلیل داشتن امکانات رفاهی، به یک بوستان جنگلی بدل شده است. این پارک نزدیک رامسر بوده و به نام آبمعدن نیز معروف است. همچنین در وسط جنگل‌های آن رودخانه‌ای جریان دارد که نه‌تنها بر زیبایی آن افزوده، بلکه آب معدنی آن‌جا را تامین می‌کند. پارک صفارود مساحتی به اندازه ۵۵ هکتار داشته که دو مسیر جداگانه در ورودی آن دیده می‌شود. یکی از آن‌ها حالت پلکانی دارد و مناسب پیاده‌روی است. مسیر دوم ماشین‌رو است.

سفر به طبیعت بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به خودتان بدهید

پارک صفارود در کجا واقع شده است؟

پارک جنگلی صفارود رامسر در ۹ کیلومتری جاده جواهرده قرار داشته و جهت رفتن به این مکان باید به جاده رامسر-جواهرده بروید، وقتی که ۹ کیلومتر این مسیر را سپری کردید، به این پارک می‌رسید. در بخش‌های مختلف این بوستان ناهمواری و شیب‌هایی وجود دارد و رودخانه موجود در جنگل آن، عمق کمی دارد اما به‌دلیل نداشتن محافظ در اطراف آن برای کودکان خطرآفرین خواهد بود، زیرا آب رودخانه شدت و جریان زیادی دارد. 

چه زمانی برای رفتن به پارک صفارود مناسب‌تر است؟ 

به‌دلیل وجود آب‌وهوای کوهستانی در پارک جنگلی صفارود در فصول سرد نمی‌توان از آن دیدن کرد و بهترین زمان جهت سفر به این مکان بهار و تابستان است. جنگل‌های این پارک، از پاییز به بعد به خواب زمستانی عمیق خواهند رفت. این منطقه گردشگری دارای امکانات رفاهی و مناظر زیبای گردشگری زیادی بوده که فضایی دلنشین و لذت‌بخشی را برای مسافران پدید آورده است. امکانات رفاهی این محل شامل سرویس‌های بهداشتی زیادی، آلاچیق‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها هستند. 

پارک صفارود برای مسافران و اجاره ویلا

اگر با هدف بازدید از پارک جنگلی صفاوردی و سایر دیدنی‌های رامسر به این شهر سفر کرده‌اید، بهترین گزینه برای اقامت شما می‌تواند اجاره سوئیت ارزان در رامسراست. شما اجاره ویلا رامسر در منطقه موردنظر خود می‌توانید تمام طول روز را به گردش بگذرانید و شب را با خیالی آسوده و ایمن در ویلای خود استراحت کنید.

سفر به طبیعت بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به خودتان بدهید

 

تلاش کردیم دو مکان گردشگری بی‌نظیر همچون پارک ملت تهران و پارک جنگلی صفارود را معرفی کنیم. این مکان‌ها بسیار معروف و دلنشین هستند و سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کنند. شما اگر می‌خواهید از شهر خود به این مکان‌ها سفر کنید و در محلی امن اقامت داشته باشید، اجاره ویلا می‌تواند برای شما درست‌ترین انتخاب باشد. در وبسایت شب برای شما این امکان فراهم شده تا متناسب با بودجه خود سوئیت مناسب را با امکانات کامل اجاره کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها