بنزین سفر در جاده بن بست

از همان روز که مسوولان گردشگری کشور از اختصاص سهمیه بنزین سفر خبر دادند، آنها که از احتمال تحقق نیافتن این طرح دم زدند به بدبینی متهم شدند، اما حالا که فقط 26روز به پایان فصل سفر مانده است به نظر می رسد این پیش بینی چندان هم بدبینانه نبوده است.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۳

اجرایی نشدن طرح سهمیه سفر را می توان به تغییردور از انتظار وزیر نفت نسبت داد یا به ناگهانی بودن طرح سهمیه بندی در آغاز تابستان و فرصت کم مسوولان گردشگری برای واکنش نشان دادن نسبت به آن ؛ اما دلیل هر چه باشد، مهم این است که تا امروز مردم به وعده های مسوولان امیدوار شده و با مصرف سهمیه سوخت خود راهی سفر شدند.
اسفندیار رحیم مشایی ، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اواسط مرداد نیز هنوز به اختصاص سهمیه بنزین سفر امیدوار بود که در نشستی خبری از انجام کارهای نرم افزاری این طرح در سازمان خبر داده بود.
با این حال حتی در انتهای فصل سفر، مسوولان گردشگری با همان اعتماد به نفس روزهای اول هنوز از اختصاص سهمیه بنزین سفر سخن می گویند به طوری که قائم مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز گذشته در گفتگو با فارس تاکید کرد: «ما با جدیت ، پیگیر تخصیص سهمیه بنزین سفر هستیم.»
حمید بقایی افزود: اختصاص سهمیه بنزین سفر کار مشکلی است ، چون طرف مقابل ما دستگاه هایی هستند که موافق تخصیص این سهمیه نیستند؛ اما بشدت این موضوع را پیگیری می کنیم و در حال برگزاری جلسات فشرده ای با مسوولان مرتبط هستیم.
وی در پاسخ به این موضوع که در آخرین ماه تابستان به سر می بریم و اگر سهمیه سفر به تابستان امسال نرسد دیگر به کار مردم نمی آید، گفت: کاملا در جریان این وضعیت هستیم و تمام این شرایط را برای مسوولان تشریح کرده ایم ، اما باید مسوولان دیگر را هم قانع کنیم.
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر تمام ساز و کارهای ارائه بنزین سفر را تهیه کرده ایم ، اما باید به تایید مسوولان تبصره 13برسد.
بقایی ادامه داد: چون ممکن است برخی از این ساز و کارها تغییر کند، فعلا روش ارائه این سهمیه اعلام نمی شود.وی گفت : ما برای مسوولان توضیح داده ایم که با سهمیه بنزین خودروهای شخصی ، امکان سفر وجود ندارد؛ اما باید ببینیم آنها چه تصمیمی می گیرند.
قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری درباره این که آیا ممکن است سهمیه بنزین سفر محقق نشود، تصریح کرد: بله. ممکن است این سهمیه را ندهند، ولی ما نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.
با این حال به نظر می رسد دیگر سازمان ها درباره اختصاص سهمیه بنزین سفر به اندازه مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امیدوار نیستند به طوری که پس از اظهارات نعمت زاده ، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش درباره عدم تخصیص این سهمیه ، سرپرست وزارت نفت نیز آن را منتفی دانسته است.
غلامحسین نوذری در این باره گفت: این موضوع در هیات ویژه کمیسیون تبصره 13درحال بررسی است ، اما هنوز راهکاری عملی برای نحوه اختصاص آن پیشنهاد نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها