سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در اینجا، چند ترفند کلیدی و راز موفقیت در کار اداری را بررسی میکنیم.
رازهای موفقیت شغلی
هر مسیر فراز و نشیبی دارد و راه برای رسیدن به قلههای تعالی پر از فرازوفرود است. در اینجا 10 نکته را بازگو میکنیم که راز موفقیت در کار اداری است و پیشرفت در کار شما را تضمین میکنند.
پیریزی آینده
برای ساخت آیندهای روشن و موفقیت در کار، ابتدا باید به تجسم رویاها و اهداف خود بپردازید. از دانش و تجربه برای دستیابی به شغل و موفقیت در آن استفاده کنید. با تصویرسازی ذهنی و تصور خود در جای مدیر یا افراد موفق دیگر، از مزایا و احترامی که دریافت میکنند الهام بگیرید و ضمن ارتقا شخصی بر همکاری و احترام بهعنوان ارزشهای کلیدی در محیط کار مداومت بورزید.
ابراز وجود
اعتمادبهنفس راز موفقیت در کار اداری و شاهکلیدی برای انجام انواع امور و دستیابی به پیروزی است. مثبتاندیشی در کار، تأثیر بزرگی بر عملکرد افراد دارد و استفاده از جملات مثبت برای ایجاد انگیزه در شروع کارها بسیار اهمیت خواهد داشت. نشاندادن تواناییها و قابلیتها نیز مهم است. رزومه جذاب بسازید و در جلسهها و مصاحبهها حضور فعال داشته باشید.
لذت شغلی
عشق و مهارت خود را در حرفهتان ترکیب کنید و به آن اشتیاق نشان دهید تا مبنای شغلی موفقی بسازید. بهتدریج در کار خود از طریق انجام کارهایی که دوست دارید، موفقیت را تجربه کنید. ثبات در شغل را در نظر بگیرید. تغییرات سرسری میتواند فرصتهای ترقی را از پیش پای شما بردارند.
برای انجام امور شغلی اشتیاق نشان دهید. با همکارانتان رقابت داشته باشید. اشتیاق به موفقیت باید از ترس از شکست بیشتر باشد. لذتبردن از شغل سازندهترین راز موفقیت در کار اداری است.
هدفگذاری
اهدافی کوچک تعیین کنید و با صبر و پشتکار به آنها دست یابید. اینکار اعتمادبهنفس شما را افزایش میدهد. در این زمینه مراقب باشید که هدف پیشرفت در کار است. به جای کمالگرایی، به نتیجهگرایی و موفقیت ملموس بیندیشید.
ارتباط قوی موثرترین راز موفقیت در کار اداری
برای توانمندشدن در سازمان، گامهای موثر بردارید تا مدیران به شما توجه داشته باشند. رویاها و اهداف خود را با مدیران برتر به اشتراک بگذارید و از راهنمایی آنها بهرهمند شوید و روابط مستحکمی با آنها برقرار سازید. موضوع ارتباط موثر در این بخش و سایر بخشها نقش ویژهای ایفا میکند.
مهارتهای ارتباطی خود را توسعه دهید، کلیدهای ارتباط موثر را بشناسید و قبل از هر صحبتی خوب فکر کنید. این توانایی از زمان مصاحبه شغلی تا روز بازنشستگی یارویاور شما است. در مشاغلی که بحث مشتریمداری مطرح خواهد بود، خدمات بهتر و رابطه موثر بر مشتریان تاثیر مثبت میگذارد.
برای پیشبرد اهداف در این حوزه یک پایگاه ارتباطی ایجاد کنید و از این راز موفقیت در کار اداری برای ارتقا تجاری نیز بهره ببرید.
ارتقا شخصیتی
اراده در پیشرفت حرفهای نقش اساسی دارد. از تجارب دیگران الهام بگیرید؛ کسانی که با پشتکار و اراده به موفقیت رسیدهاند. مدیریت شکست و دیدن آن بهعنوان فرصتی برای رشد و یادگیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سختکوشی، فداکاری و ایثار در کار باعث موفقیت میشوند و محیط کار را نیز به محل بهتری تبدیل میکنند.
برنامه ریزی مهم ترین راز موفقیت در کار اداری
⦁ از جمله راز موفقیت در کار اداری، اهمیت تمرکز بر راهحلها و اجتناب از شکایت است.
⦁ قبول مسئولیت در حل چالشها نیز نشان از روحیه سازمانی سازنده دارد.
⦁ مدیریت زمان که شامل زمانبندی دقیق و انجام کارهای بهموقع میشود، نقش مهمی در نظم و تنظیم حیات حرفهای ایفا میکند.
⦁ استراحت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا تمرکز را افزایش خواهد داد و کارایی را بهبود میبخشد.
⦁ آغاز زودهنگام کار روزانه را نیز مد نظر داشته باشید چون به بهبود وقتشناسی و افزایش بهرهوری کمک میکند.
⦁ امکان اجبار به شروع مجدد را محتمل بدانید. برای روبروشدن با چالشها که از رموز پیشرفت در کار است همیشه آماده باشید.
⦁ از اتلاف وقت و منابع مانند استفاده زیاد از اینترنت برای مسائل شخصی در ساعات کاری بپرهیزید.
⦁ برای موفقیت در ملاقاتها با رهبران سازمان، قبل از آنها مطالبه خود را ارائه کنید.
تمرکز شغلی
در محیط کار هر چیزی را که میدانید فاش نکنید؛ حفظ محرمانگی اهمیت دارد. به نقش و مسئولیتهای سازمانی خود علاقه نشان دهید تا ارتباط قوی با همکارانتان برقرار سازید. توجه داشته باشید که منفی صحبت نکنید و بر موضوعات مثبت و مرتبط با صنعت و کارتان تمرکز داشته باشید.
از اتفاقات، روندها و اخبار صنعت مطلع و بهروز باشید. در پایان هر روز یا هر دوره با ارائه یک خلاصه به رئیس یا مدیرتان اطلاعات فعالیتهای خود را بازگو کنید تا از آگاهی و توجه او نیز بهرهمند شوید. اطلاعات شخصی خود را به همکاران انتقال ندهید و هیچ مشکلی را بین محیط کار و محیط خصوصی زندگیتان مبادله نکنید.
چشمنوازی
ظاهر مرتب و خوش پوشی باعث افزایش اعتمادبهنفس و تاثیر گذاری در محیط کار می شود. فضای زیبا و تمیز تمرکز شغلیتان را بهبود میبخشد. مرتب نگهداشتن محل کار نشان از اهمیت و وفاداری به شغل است. مهربانی و ادب در محیط کار ابتداییترین راز موفقیت در کار اداری است. این اقدامات کوچک نهتنها به شما کمک میکنند در محیط کار موثرتر باشید. بلکه به روحیه کار تیمی و احترام به همکاران نیز میافزاید.
جمعبندی
در محیط اداری، حس و حال خوب و دستیابی به موفقیتهای روزافزون اهمیت بسیاری دارد. این موفقیتها نهتنها برای فرد لذتبخش و سودمند است، بلکه به سازمانی که در آن فعالیت میکند نیز بهرهوری و سودآوری بالاتری را به ارمغان میآورند. 10 ترفند و راز موفقیت در کار اداری را با یکدیگر بررسی کردیم. از این راهنماییها میتوان برای افزایش بهرهوری، ارتقای محیط کار و دستیابی به موفقیتهای حرفهای بهرهمند شد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد