اما با همه این اوصاف همچنان در رسانههای مجازی که روایت آشکارتر و بیواسطهتری از حقیقت دارند رژیم صهیونیستی یک مغلوبه تمام عیار است.کاربران مجازی بهویژه توییتر فارسی برای ابراز همدلی و اتحاد، هر روزه هشتگهایی را ترند میکنند که همچون کارزار یا پویش مجازی میماند که قرار است پیام یا محتوایی را القا کند. ترند شدن هشتگها با الگوریتم خاصی از سوی توییتر انجام میشود بهگونهای که فراوانی تعداد آنها و میزان بازنشر محتوای شامل هشتگ، در ترندشدن آن تاثیر زیادی دارد. درجنگ میان فلسطین و اسرائیل، کاربران توییتر با برجستهکردن هشتگهای طرف حمایت خود، ابراز موافقت یا مخالفتشان را اعلام و به نوعی زورآزمایی و جنگ مجازی را ترتیب دادند. این موضوع محدود به توییتر فارسی نیست و همین دو روز پیش دادهنمایی که نشریه اکونومیست منتشر کرده، نشان میدهد با گذشت زمان پستهای حمایتگرانه از فلسطین در اینستاگرام، ایکس(توییتر) و یوتیوب در حال افزایش است. نقطه نخست اوجگیری محتوای حمایتی فلسطین، روز۱۴اکتبر رخ داده که مصادف است با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه این موضوع اما در میان کاربران ایرانی فضای مجازی آشکارتر است. بیش از دوسوم حجم نمودار به هشتگهای حمایتی از فلسطین و یکسوم آن به حمایت از رژیم صهیونیستی مربوط بوده؛ طوفانالاقصی پرتکرارترین هشتگ حامیان فلسطینی و iraniansstandwithisrael پرتکرارترین هشتگ حامیان اسرائیلی درتوییتربوده که حجم طوفانالاقصی از هشتگ حامیان اسرائیلی بیشتر بوده است. تعدد وفراوانی هشتگهای دوم تا دهم ازنظر میزان تکرار درمیان هشتگهای حامی فلسطین، از هشتگهای طرفداران اسرائیلی بیشتر بوده؛ به عبارتی بهجز هشتگ اول پرتکرار هر دو طیف جنگ، هشتگهای بعدی در میان فلسطینیها بیشتر تکرار داشتهاند تا در میان اسرائیلیها.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفتگوی تفصیلی با جام جم آنلاین مطرح کرد