حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش نشان داد و از حمایت کامل از مقاومت و ملت فلسطین خبر داد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای صبح امروز اعلام کرد: حزب الله به شدت اقدام نیروهای اشغالگر اسرائیلی در یورش به صحن‌های مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین و ضرب و شتم زنان و مردان در قبله اول مسلمانان و بازداشت صدها نمازگزار و خالی کردن صحن‌ها برای ورود شهرک‌نشینان صهونیست به آن و هتک حرمتش را به شدت محکوم می‌کند.

بر اساس این بیانیه: آنچه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی انجام دادند، نقض آشکار حرمت مومنان و بیت المقدس و اقدامی علیه مسلمانان و مسیحیان و آزادگان در دنیا و زیرپا گذاشتن تمام ارزش‌های دینی و اخلاقی و انسانی است که کمپین گسترده محکومیت و ابراز انزجار و تنفر را از سوی همه افراد شریف و آزادگان در جهان را می طلبد.

حزب الله تاکید کرد: این پیامی واضح به همه سازشکاران درباره ماهیت واقعی این دشمن و اقدامات تروریستی و جنایت های آن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب‌الله با اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت تاکید می‌کند که در هر گامی که آنها در حمایت از نمازگزاران و مسجدالاقصی و بازدارندگی درباره ادامه تجاوزات و حملات دشمن صهیونیست انجام دهند، در کنارشان می‌ایستد.

این در حالی است که روز گذشته شیخ « نعیم قاسم» دبیر کل حزب‌الله لبنان در توییتی به یورش وحشیانه صهیونیست‌ها علیه معتکفین در مسجدالاقصی واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد: «ورود صهونیست‌ها به مسجد الاقصی و تعرض به نمازگزاران و معتکفان بیانگر شکست و ضعف اسرائیل است و پایداری فلسطینیان نشان‌دهنده عزت و قدرت آن‌هاست».

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد:« آشکار شد که آمریکا و غرب با حمایت از صهیونیست‌ها از کمترین ارزش انسانی برخوردار نیستند. آن‌ها ظلم می‌کنند و حامی اشغالگری و تجاوزات هستند؛ اما شکست خواهند خورد».

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در سحرگاه روز چهارشنبه، بیش از 400 فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. آمارهای غیررسمی از زخمی شدن بیش از یکصد تن از نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حکایت دارد.

منابع محلی در قدس اشغالی گزارش دادند که در نتیجه تجاوز اشغالگران به مسجدالاقصی 240 تن از اعتکاف‌کنندگان در نتیجه جراحات وارده بیهوش شدند. نیروهای صهیونیست نمازگزاران را با گلوله‌های پلاستیکی مورد هدف قرار داده برای حمله به آنها از گازهای خفه‌کننده و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

بر اساس این گزارش نظامیان صهیونیست همچنین از چوب و اسلحه برای ضرب‌وشتم نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی از جمله زنان استفاده کردند و داخل مسجد آتش‌سوزی به‌راه افتاد.

تعداد زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر از سمت باب المغاربه به اعتکاف‌کنندگان حمله و کادر درمان در مجاورت نمازخانه القبلی را محاصره کردند.

هلال احمر قدس گزارش داد که بسیاری از نمازگزاران بعد از حمله وحشیانه صهیونیست‌ها دچار شکستگی دست و پا شده‌اند. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین نیروهای امداد را نیز مورد هدف قرار داده به سر یکی از امدادگران ضربه زدند.

نظامیان صهیونیست طی ماه مارس امسال 230 فلسطینی از جمله 3 کودک و 8 زن را در قدس اشغالی بازداشت کرده‌اند./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها