سازمان ملل با توصیف سال جاری میلادی به عنوان خون‌بارترین سال، اعلام کرد، نیروهای رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵۰ فلسطینی از جمله ۳۳ کودک را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، سه تن از کارشناسان سازمان ملل؛ «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر در فلسطین اشغالی از سال ۱۹۶۷، «موریس تیبال بینز» گزارشگر ویژه در مورد اعدام‌های غیرقانونی و «کلمن فولی»، گزارشگر ویژه آزادی تجمعات مسالمت آمیز و تشکیل انجمن‌ها بیانیه مشترکی صادر کردند که در وبسایت دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل منتشر شد.

این کارشناسان در بیانیه خود گفتند، از ابتدای سال ۲۰۲۲ نیروهای رژیم صهیونیستی ۱۵۰ فلسطینی از جمله ۳۳ کودک را در کرانه باختری کشته‌اند.

آنها خشونت گسترده شهرک نشینان اسرائیلی و استفاده بیش از حد از زور توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه باختری در سال جاری را محکوم کردند که سال ۲۰۲۲ را به خونبارترین سال در این منطقه از اراضی اشغالی فلسطین تبدیل کرده است.

آنها افزودند: به اسرائیل یادآوری می‌کنیم که در انتظار برچیده شدن اشغال غیرقانونی خود باشد، باید با فلسطینیان در سرزمین های اشغالی فلسطین به عنوان افراد تحت حفاظت رفتار شود نه به عنوان دشمن یا تروریست.

این کارشناسان از رژیم صهیونیستی خواستند مطابق با تعهدات خود به قوانین بین‌المللی، از ملت فلسطین که تحت اشغال این رژیم زندگی می‌کنند حفاظت کرده و امنیت و رفاه آنها را تضمین کند.

آنها خاطرنشان کردند که شهرک نشینان مسلح و نقابداران اسرائیلی به فلسطینی‌ها در خانه‌هایشان حمله می‌کنند، به کودکان در راه مدرسه حمله می‌کنند، اموال را تخریب می‌کنند، باغ‌های زیتون را می‌سوزانند و کل جامعه را به وحشت می‌اندازند بدون آنکه مجازات شوند.

در پی درگیری مجدد رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان از سویی و فلسطینی‌ها از سوی دیگر، ماه‌هاست که کرانه باختری شاهد تشدید تنش‌هاست.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها