به گزارش جام جم آنلاین، این درحالی است که نخستین تلاش برای انجام این فرایند در سال گذشته ناموفق بود.
«کشتی خودران می فلاور» (MAS) در حقیقت یک وسیله نقلیه آبی خودران با طول ۵۰ فوت است که به وسیله هوش مصنوعی هدایت می شود. این کشتی خودران چهارشنبه هفته گذشته از پلیموث در انگلیس سفر خود را آغاز کرد.
اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، کشتی یک میلیون پوندی حدود ۳ هفته دیگر به ساحل ایالت ویرجینیا در آمریکا می رسد و به بزرگترین کشتی خودرانی تبدیل می شود که اقیانوس آتلانتیک را طی کرده است.
با توجه به آنکه هیچ انسانی در کشتی وجود دارد، این وسیله نقلیه با تکیه بر هوش مصنوعی تصمیم گیری و در مقابل موانع احتمالی در آب از خود محافظت می کند.
البته پیش از این و در سال گذشته میلادی قرار بود کشتی این سفر را انجام دهد اما این تلاش موفقیت آمیز نبود.
MAS با همکاری دانشگاه پلیموث، متخصصان ابزارهای خودران MSubs، شرکت فناوری آی بی ام و خیریه پرومار ساخته شده است. این کشتی خودران داده هایی حیاتی درباره اقیانوس مانند تعداد نهنگ ها را با استفاده از میکروفون و نمونه برداری از آب برای ردیابی پلاستیک، جمع آوری می کند.
جالب آنکه کشتی مجهز به یک کاپیتان هوش مصنوعی است که حساب کاربری توئیتر خود را دارد. کاپیتان هوش مصنوعی با استفاده از بینایی رایانشی، نرم افزار خودکار و پلتفرم هوش مصنوعی آی بی ام کار می کند.
این سیستم با بیش از یک میلیون تصویر آموزش دیده و می تواند کشتی ها، زباله ها، پل ها، خشکی و دیگر خطرات را شناسایی کند.
MAS برای بازسازی سفر تاریخی کشتی می فلاور از انگلیس به آمریکا در ۴۰۰ سال قبل ساخته شده است. کشتی باستانی ۱۰۲ مسافر را حمل می کرد و در پاییز ۱۶۲۰ میلادی، پس از ۱۰ هفته به مقصد خود رسید.
منبع: مهر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم