احتمال بازگشت داعش و ترویج تفکر تکفیری به شمال آفریقا، همچنان کشورهای منطقه را در حالتی از نگرانی و اضطراب نگهداشته است، در همین ارتباط مقام های امنیتی تونس اعلام کرده اند که اعضای یک شبکه تروریستی تکفیری وابسته به داعش را در این کشور شناسایی و دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۹۷
به گزارش جام جم آنلاین، منابع محلی امروز (چهارشنبه) گفتند که نیرو‌های امنیتی تونس موفق شدند اعضای شبکه تروریستی به نام «الموحدون» را در شهر‌های «تطاوین» و «سوسه» دستگیر کنند.

بر پایه گزارش رسانه‌های تونس، واحد‌های اداره مبارزه با تروریسم گارد ملی با همکاری دستگاه قضایی توانستند اعضای این شبکه تکفیری را شناسایی و به دام بیاندازند.

تشکیلات این شبکه متشکل از ۶ عضو بود که در منطقه تطاوین فعالیت می‌کرد و رهبری آن را یک عنصر تکفیری بر عهده داشت، عناصر این شبکه با سرکرده گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده بودند.

رسانه‌های تونس می‌گویند که اعضای شبکه تکفیری الموحدین که در جذب جوانان فعال بودند، قصد ساخت مواد منفجره داشتند تا از آن در اجرای نقشه‌ها و عملیات تروریستی و انتحاری استفاده کنند.

وزارت کشور تونس اوایل مارس (اسفند) در گزارشی اعلام کرد که اداره مبارزه با تروریسم گارد ملی موفق شد ۵۵ نفر از عناصر تکفیری و دست اندرکار اقدام‌های تروریستی را دستگیر کند.

در همین پیوند، رسانه‌های تونس ۱۴ اسفند جاری از کشف و خنثی‌سازی یک طرح تروریستی توسط نیرو‌های امنیتی خبر دادند.

بر پایه اعلام خبرگزاری رسمی تونس، بخش مبارزه با تروریسم گارد ملی و آژانس اطلاعات و امنیت ملی موفق به خنثی سازی طرح تروریستی توسط یک عنصر تکفیری شدند.

این عنصر تکفیری که سابقه زندان به دلایل تروریستی داشته است، قصد داشت تا نیرو‌های امنیتی را ربوده و با شماری از عناصر تروریستی مبادله کند.

بنابر اعلام نهاد‌های امنیتی و مبازره با تروریسم تونس، فرد دستگیر شده، همچنین قصد داشته با کمربند انفجاری، عملیات انتحاری در یکی از مقر‌های امنیتی این کشور انجام دهد.

دادگاه تونس آذر گذشته نیز برای ۹ نفر از عناصر گروه تروریستی «داعش» که متهم در پرونده قتل یک نظامی ارتش این کشور در خانه اش در سال ۲۰۱۶ هستند، حکم اعدام صادر کرده بود.

اقدامات تروریستی پس از پیروزی انقلاب تونس از دی ۱۳۸۹ تاکنون هیچگاه متوقف نشده است. مهمترین دلیل تداوم این اقدام ها، استمرار بی ثباتی کشور‌های شمال آفریقا در چند سال گذشته بوده است.

از دید بسیاری از تحلیلگران، موقعیت جغرافیایی تونس و همسایگی با کشور‌هایی مانند لیبی سبب تشدید مسائل امنیتی شده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها