دمشق به شدت اقدامات ترکیه که ناقض حاکمیت و استقلال، تمامیت و وحدت اراضی سوریه است را محکوم و بر حق خود در واکنش به این اقدامات تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، دمشق به شدت اقدامات ترکیه که ناقض حاکمیت و استقلال، تمامیت و وحدت اراضی سوریه است را محکوم و بر حق خود در واکنش به این اقدامات تاکید کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: هر روز که از اشغالگری ترکیه در اراضی سوریه می گذرد، نیات حزب عدالت و توسعه حاکم بر ترکیه به ویژه در زمینه حمایت از تروریسم و گروههای مندرج در فهرست شورای امنیت آشکارتر می شود.

این منبع اعلام کرد: اخباری درباره ورود خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به اراضی سوریه به شکل غیرقانونی و برگزاری نشست هایی با فرماندهان گروههای مسلح در حومه شمالی حلب مخابره شده است که این اثبات کننده نقض حاکمیت سوریه و به چالش کشیدن قطعنامه های شورای امنیت است.

منبع مذکور تاکید کرد: دمشق این اقدامات ترکیه را محکوم و آنرا اقدامی تجاوزکارانه و ناقض حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه می داند. این در راستای سیاست خصمانه و تجاوزکارانه نظام ترکیه از ۱۰ سال پیش است که مبتنی بر نقض حاکمیت ملی کشور همسایه و هدف قرار دادن امنیت و ثبات و صلح در آن است.

منبع سوری به حمایت آنکارا از گروههای تروریستی در سوریه و تسهیل فعالیت آنها و حمایت مالی و تجهیز تسلیحاتی آنها، اشغال بخش هایی از سوریه و آواره کردن ساکنان آن، دزدیدن منابع طبیعی سوریه، نابودی زیرساختهای آن و کاهش سهم آبی سوریه، اشاره کرد.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: از دبیر کل سازمان ملل و فرستاده آن به سوریه و شورای امنیت می خواهیم که موضع آشکار و روشنی در قبال این اقدامات ترکیه انجام دهد.

منبع مذکور اعلام کرد: سوریه بر حق خود در واکنش به اقدامات خصمانه ترکیه و توقف آنها تاکید می کند و نظام ترکیه مسئول تبعات آن است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها