دکتر الهام پارسا، متخصص طب سنتی از ویژگی‌های صبحانه‌هایی می‌گوید که در طب سنتی برای هر مزاج در نظر می‌گیرند

صبحانه مناسب هر مزاج

قطعاً زمان آن است که یک چای برای خودتان دم کنید زیرا نوشیدن یک فنجان چای باعث افزایش قدرت مغز و بهبود عملکرد در کارهای خلاقانه شده است.
کد خبر: ۱۳۳۶۲۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه پکن آزمایشاتی را انجام دادند تا ببینند آیا نوشیدن چای می تواند توانایی ما را در انجام تفکرات به اصطلاح همگرا بهبود بخشد یا خیر.

این آزمایش از نوع مورد استفاده ما برای حل مشکلات است که در آن با استفاده از یک سری قوانین کاملاً مشخص و استدلال منطقی می توان راه حل را دریافت.

یافته ها نشان می دهد که نوشیدن معمولی چای ممکن است دارای مزایای شناختی و همچنین مزایای سلامتی باشد از جمله افزایش عمر.

این مطالعه توسط روانشناس لی وانگ از دانشگاه پکن چین و همکارانش انجام شد. دکتر وانگ توضیح داد: «نتایج ما نشان می دهد که چای می تواند به بهبود عملکرد ذهنی در مواجهه با یک کار بسیار چالش برانگیز کمک کند.»

وی افزود:«این نوشیدنی همچنین به مردم کمک می کند تا در این کار بدون خستگی ادامه دهند. تحقیقات ما همچنین نشان می دهد افرادی که معمولا چای می نوشند در مقایسه با افرادی که علاقه ای به آن ندارند بیشتر از مزایای شناختی در زندگی خود بهره مند هستند.»

در این مطالعه از افراد خواسته شده بود تا معماهایی را در رابطه با کلمات حل کنند. برای این افراد درجات مختلف دشواری در نظر گرفته شده بود.

به برخی از این افراد یک لیوان آب داده شد و به دسته ای دیگر یک فنجای چای. هر دو مایع تا 42 درجه سانتی گراد گرم شده بودند.

این تیم دریافتند افرادی که چای نوشیدند هنگام انجام یک کار خلاقانه با دشواری بالا ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی داشتند که در این آزمایش آب نوشیدند.

علاوه بر این  محققان دریافتند که شرکت کنندگان در گروه چای شادتر و علاقه بیشتری به این کار داشتند تا شرکت کنندگان در گروه آب. در کل این نتیجه حاصل شد که چای عملکرد مثبتی بر روی مغز می گذارد.

این یافته ها نشان می دهد چای نوشیدنی پراهمیتی است که در صورت استفاده به اندازه می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها