در اقدامی از سوی توییتر و فیس‌بوک؛

حساب های کاربری پسر نتانیاهو تعلیق شد

گزارشی از مرکز مقابله با نفرت پراکنی در فضای مجازی نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق تئوری های غلط و توطئه های ضدواکسن در سراسر جهان فقط از 12 نفر نشات می گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین،  گزارشی از مرکز مقابله با نفرت پراکنی در فضای مجازی (CCDH) که کاخ سفید این هفته گزارش داده است ، اکثریت قریب به اتفاق تئوری های غلط اطلاعات و توطئه ضد واکسن کرونا فقط از 12 نفر نشات گرفته است.

مرکز مقابله با نفرت پراکنی در فضای مجازی  یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی انگلیس / ایالات متحده است که  در ماه مارس دریافت که این 12 شخصیت آنلاین در مجموع 59 میلیون دنبال کننده در فضای مجای دارند. آنها در چندین پلتفرم اجتماعی فعال هستند اما بیشترین پست های ضدکرونایی و ضدواکسنی خود را در فیسبوک و توئیتر منتشر کرده اند.

در فیسبوک در میان سایر شبکه های اجتماعی حجم بیشتری از اطلاعات نادرست درباره موثر نبودن واکسن کرونا و همچنین تئوری توطئه کرونا مطرح می شود و نکته بسیار جالب تر این است که 95 درصد از این اطلاعات نادرست هنوز از این شبکه اجتماعی حذف نشده اند.

اما این 12 نفر چه کسانی هستند؟ 10 نفر از آن پزشک تشخیص داده شده اند. یک متعصب مذهبی و همچنین رابرت اف کندی جونیور برادرزاده جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز در بین این افراد هستند.

کندی از اینستاگرام حذف شده اما از فیسبوک هنوز نه.

انتشار اطلاعات غلط در رابطه با بیماری کرونا و واکسن مربوط به آن می تواند بسیار کشنده باشد و اطلاعات گمراه کننده ای به افراد بدهد.

اکنون سیستم عامل های مختلف اقداماتی برای حذف بسیاری از پست هایی با این مضمون ترتیب داده اند اما تا امروز به طور کامل موفق نبوده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها