وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، ضمن تقدیر از مواضع ایران در حمایت از مردم سوریه، خواستار توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور شد و از مواضع ایران در برجام حمایت کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۱۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزیر خارجه سوریه ضمن تأکید بر توسعه همکاری با ایران در همه زمینه‌ها گفت که ایران در ماجرای برجام نشان داد که آنچه درمورد غرب می‌گفت درس است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پنجشنبه شب گزارش داد که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با «محمدجواد ظریف»، همتای ایرانی خود گفت که تقویت همکاری بین دو کشور باعث خواهد شد که با تأثیرات غیرانسانی اقدامات و تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا علیه دمشق و تهران مقابله شود.

دو طرف طی این تماس همچنین در مورد تحولات و اوضاع سوریه، ایران، منطقه و جهان گفت و گو کردند.

نتایج دیدارهای انجام شده در سوچی روسیه در چارچوب روند آستانه و مذاکرات‌ها بین هیأت‌های طرفین نیز از جمله مسائلی بود که وزیران خارجه سوریه و ایران درباره آن رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، مقداد و ظریف همچنین پیرامون پیشرفت کار کمیته بررسی قانون اساسی این کشور و نتایج دور جدید نشست این کمیته که در ژنو سوئیس برگذار شد، گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیرخارجه سوریه بر موضع این کشور در حمایت قوی و ثابت از مواضع ایران در رابطه با تداوم نقض توافق برجام از سوی برخی از کشورهای غربی و همچنین ادامه مخالفت عملی آمریکا در لغو تصمیمات دولت سابق این کشور در خصوص این توافق و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در این باره تأکید کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد که در مقابله با تلاش‌های غرب برای وارونه کردن حقایق صادق است».

فیصل المقداد در این تماس همچنین از مواضع ایران در حمایت از مردم کشورش در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی به منظور کاهش تبعات تأثیرات تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وزیران خارجه ایران و روسیه نیز بر اهمیت برداشتن همه موانع در برابر هرگونه همکاری اقتصادی بین دو کشور به‌گونه‌ای که باعث ارتقای روابط در زمینه‌های مختلف اقتصادی شود، تأکید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها