یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن جراحی چاقی است که در آن معده فرد کوچک می‌شود.
یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن جراحی چاقی است که در آن معده فرد کوچک می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۱۳

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه بشر به دلیل تغییر سبک زندگی و کم تحرکی با معضلی به نام چاقی مواجه است. در کنار تاکید بر افزایش تحرک و ورزش کردن، رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

با این حال، پیشرفت علم همواره راهکار‌های ساده‌ای برای مشکلات انسان ارائه می‌کند. در این رابطه، جراحی چاقی یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راهکار‌هایی است که برخی از مردم برای کاهش وزن به آن به عنوان یکی از گزینه‌ها توجه دارند.

در عمل چاقی، جراح اقدام به کوچک سازی معده فرد می‌کند به طوری که وی با مصرف میزان کمی مواد غذایی احساس سیری می‌کند. افراد پس از این عمل جراحی، غذای کمتری مصرف کرده و در نتیجه کالری کمتری جذب می‌کنند و این امر منجر به کاهش وزن آن‌ها در بلند مدت می‌شود.

جراحی چاقی در بیشتر موارد به صورت جراحی بسته انجام می‌شود یعنی با ایجاد شکافی کوچک روی شکم، جراح اقدام به کوچک سازی معده می‌کند. با این حال، در برخی موارد جراحی باز نیاز است که در این عمل شکم بیمار شکافته می‌شود.

به طور معمول یک تا دو سال پس از عمل جراحی، فرد همچنان به کاهش وزن خود ادامه می‌دهد و پس از این مدت روند کاهش وزن متوقف شده و فرد به تعادل در وزن خود می‌رسد. گرچه عمل کوچک سازی معده یکی از روش‌های ساده برای کاهش وزن است، اما این عمل برای تمامی افراد چاق توصیه نمی‌شود.

متخصصان غالباً تنها به افرادی که به چاقی شدید مبتلا هستند (BMI بالای ۴۰) و یا کسانی که BMI بالای ۳۵ دارند، ولی از مشکلات سلامتی جدی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی رنج می‌برند توصیه می‌کنند که عمل چاقی را انجام دهند.

از عوارض عمل جراحی چاقی می‌توان به ابتلا به عفونت، از دست دادن خون زیاد یا واکنش‌های شدید به مواد بی هوش کننده اشاره کرد همچنین کسانی که این عمل را انجام می‌دهند باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. این افراد باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند و شاید مجبور به استفاده کردن از قرص‌های ویتامین و دیگر مکمل‌های غذایی تا پایان عمر باشند.

افراد پس از عمل جراحی چاقی ابتدا باید رژیم غذایی خود را سرشار از غذا‌های آبکی کنند؛ سپس پس از چند هفته باید مواد غذایی نرم و سپس غذا‌های سفت‌تر مصرف کنند. این افراد وعده‌های غذایی کوچکی خواهند داشت و به دلیل کوچک شدن معده نباید هنگام میل غذا آب بنوشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها