مدیر گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ تاکید کرد که در صورت برگزاری جشنواره‌های فجر، رادیو همچون سال‌های گذشته جشنواره‌های فجر را پوشش خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۰۱۴۰۴
به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی صداقت‌ گو درباره پوشش جشنواره‌های فجر امسال به ایسنا گفت: شبکه فرهنگ برای پوشش جشنواره‌های فجر همیشه برنامه ریزی داشت. امسال هم بر همین سیاق حرکت و با دبیران و مسوولان روابط عمومی جشنواره‌ها هماهنگی کردیم. اگر قطعی شد که جشنواره‌ها به ویژه جشنواره فیلم فجر بتواند نمایش عمومی داشته باشد و حضور عوامل رسانه ممکن باشد، رادیو هم مثل سال‌های گذشته با قدرت و انرژی در خدمت جشنواره‌های انقلاب (فیلم، موسیقی، تئاتر و شعر فجر) خواهد بود. بر همین اساس هم افتتاحیه جشنواره شعر فجر با همکاری رادیو فرهنگ به شکل زنده پوشش دادیم.

مدیر گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ در توضیح برنامه جدید این شبکه رادیویی با موضوع سینمای دفاع مقدس به ایسنا گفت: برنامه‌ی «سینما فرهنگ» با شعار سینما، ارتباطات و آینده تولید شده و قرار است در این حوزه‌ها کار کند. این برنامه به شکل متمرکز به معرفی، نقد و تبیین سینمای انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد.
 
او افزود: کسانی که در برنامه حضور دارند، گویای این هستند که این برنامه با برنامه‌های رادیویی معمولی متفاوت است و به شکلی جدی درباره سینما و آینده سینما بحث می‌کند. شاکله کلی برنامه این است که ما بنا داریم تا افق پیش روی سینمای دفاع مقدس را برای مخاطبان عام و خاص رادیو به شکل منسجم، متقن و مستند تبیین کنیم. در این میان قصد داریم تا با کارگردانان، بازیگران و عوامل مختلفی که در عرصه فیلم و سریال فعالیت دارند گفت‌و گو کنیم و نقطه نظراتشان را در حوزه دفاع مقدس بشنویم. می‌خواهیم رادیو با توجه به پتانسیلی که دارد انعکاس دهنده خوبی برای سینمای حوزه دفاع مقدس باشد.

صداقت گو عوامل برنامه را اینگونه معرفی کرد: دکتر حبیب‌الله مازندرانی به عنوان مشاور و مسوول برنامه حضور دارد. آقای جهانگیر الماسی، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان کسی که دانش سینما دارد، در برنامه به عنوان کارشناس ـ مجری حضور دارد. 

مهدی عظیمی میرآبادی رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمود سزاوار رییس سازمان هنری سینمایی دفاع مقدس، حبیب‌الله بهمنی نویسنده و کارگردان سینما و دکتر مجید رحیمی جعفری نویسنده و منتقد سینما، دیگر افرادی هستند که در برنامه «سینما فرهنگ» حضور دارند. همچنین خانم انسیه شاه حسینی، فیلم‌نامه نویس و کارگردان سینما هم در برنامه قرار است بخش آموزش فیلمنامه نویسی را برای مخاطبان برنامه تبیین کند.

برنامه رادیویی «سینما فرهنگ» قرار است از اول بهمن ساعت ۲۰ از رادیو فرهنگ پخش شود البته ممکن است زمان پخش تغییر کند.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها