با حمایت از ساخت یک فرودگاه نظامی جدید آمریکا؛

دولت ژاپن خواست ساکنان اوکیناوا را نادیده گرفت

شینزو آبه به دلیل تخلفات مالی در دوران تصدی دولت تحت بازجویی دادستان‌های ژاپن قرار گرفت.
شینزو آبه به دلیل تخلفات مالی در دوران تصدی دولت تحت بازجویی دادستان‌های ژاپن قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۹۶۳۹۰
 

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رویترز گزارش داد نخست وزیر سابق ژاپن به اتهام صرف بودجه دولتی برای مصارف غیر ضروری تحت بازجویی قرار گرفت.

شینزو آبه روز دوشنبه با حضور در دادستانی توکیو به پاره‌ای از سوالات در خصوص حذف گزارش پرداخت هزینه ضیافت‌های شامی که گروه سیاسی او برای هوادارانش برگزار کرده است، پاسخ داد.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای دادستان‌های ژاپن پرونده‌ای علیه نخست وزیرسابق این کشور در اختیار دارند که در آن به صرف ۴۰ میلیون یوان از بودجه دولتی برای مهمانی‌های سیاسی پرداخته شده است. دادستان‌های ژاپن از آبه خواستند پیش از احضار به دادگاه خود به صورت داوطلبانه حاضر به ارائه توضیحات شود.

گفته می‌شود پرونده فساد مالی آبه می‌تواند با توجه به حضور یوشیهیده سوگا در دولت پیشین در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، نخست وزیر جدید ژاپن را نیز گرفتار کند.

خبرگزاری کیودو با استناد به منابع ناشناس نزدیک به موضوع اعلام کرد: دادستان‌ها تصمیم گرفته اند پرونده‌ای را نیز علیه وزیر امور خارجه آبه به دلیل گزارش نکردن بخشی از هزینه‌های دولت که چگونه و در کجا صرف شده است، تشکیل دهند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن رکورد طولانی‌ترین مدت زمان رهبری در تاریخ ژاپن را دارد و در طول این مدت ناظر بر روند بازیابی کشورش از بحران‌های مختلف اعم از زلزله، سونامی و فاجعه هسته‌ای بوده است. او چندی پیش به دلیل مشکلات جسمانی از سمت خود استعفا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها