تعهد استون مارتین به تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای چند دهه دیگر، در حالی است که طبق تصمیم مقامات انگلستان فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی جدید از سال 2030 در این کشور ممنوع خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۴۵۷۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، کمپانی استون مارتین اعلام کرده با وجود حرکت صنعت خودروسازی به سمت پیشرانه‌های الکتریکی و ممنوعیت فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی در برخی کشورها، قصد ندارد استفاده از موتورهای درون‌سوز را به طور کامل کنار بگذارد.
 
تصمیم استون مارتین برای تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای حتی بعد از سال 2030+عکس

خودروساز انگلستانی که توسط یک تاجر ثروتمند کانادایی به نام لورنس استرول (Lawrence Stroll) حمایت مالی می‌شود، آینده‌ای جاه‌طلبانه برای خود متصور شده و حتی به دنبال حضور در مسابقات فرمول یک است.
علی‌رغم سمت و سوی متفاوتی که بسیاری از خودروسازان در پیش گرفته‌اند، آقای استرول اعتقاد دارد موتورهای درون‌سوز سنتی به این زودی‌ها از رده خارج نخواهند شد. او در مصاحبه اخیری که داشته، در این رابطه اظهار کرده:
تا سال 2030، پنج درصد از خودروهای تولیدی هنوز به موتور درون‌سوز مجهز خواهد بود. من فکر می‌کنم که این رقم هرگز به صفر نخواهد رسید.
 
تصمیم استون مارتین برای تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای حتی بعد از سال 2030+عکس

سرمایه‌گذار متمول استون مارتین در پاسخ به این سوال که آیا در دهه 2050 یا 2060 نیز وضعیت به همین شکل خواهد بود یا خیر، گفته «آن فراتر از افقی است که من نگاه می‌کنم.»
تعهد استون مارتین به تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای چند دهه دیگر، در حالی است که طبق تصمیم مقامات انگلستان فروش مدل‌های بنزینی و دیزلی جدید از سال 2030 در این کشور ممنوع خواهد بود. در این صورت، استون مارتین باید عطای سرزمین مادری را به لقای آن بخشیده و محصولات صرفا بنزینی خود را در سایر کشورها به فروش برساند.
 
تصمیم استون مارتین برای تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای حتی بعد از سال 2030+عکس

لورنس استرول در مصاحبه دیگری که با نشریه اتوکار داشته، به نکات جالبی درباره موتورهای به کار رفته در محصولات استون مارتین اشاره کرده است. به گفته وی، توافق تکنولوژیک تازه‌ای بین استون مارتین و مرسدس بنز حاصل شده که ثمره آن هر چه خاص‌تر شدن خصوصیات فنی تولیدات این شرکت خواهد بود.
شاید بدانید استون مارتین موتور برخی از محصولات خود را از مرسدس AMG تامین کند. پیش از این موتورهای خریداری شده از طرف آلمانی، تفاوتی با سایر نمونه‌های تولیدی نداشتند؛ اما با توافق جدید، از این به بعد سفارشات استون مارتین از لحاظ خروجی و گشتاور متفاوت از دیگر نمونه‌های تولید انبوه خواهند بود.
 
تصمیم استون مارتین برای تولید خودرو با موتور درون‌سوز برای حتی بعد از سال 2030+عکس

به عنوان بخش دیگری از توافق، استون مارتین قوای محرکه و سیستم‌های مربوط به مدل‌های برقی را نیز از AMG خریداری خواهد کرد. شایان ذکر است اولین اتومبیل الکتریکی تولید انبوه این کمپانی حوالی سال 2026 از راه خواهد رسید. گفتنی است پیش‌تر این کمپانی با مدل تولید محدود Rapide E به دنیای خودروهای برقی ورود پیدا کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها