شیرینی بامیه یکی از شیرینی‌های ایرانی است

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه

این شیرینی جزو شیرینی‌هایی است که نیاز به فر ندارد و به روش سرخ کردن تهیه می‌شود البته روغن فراوانی به خود نمی‌کشد ولی بایستی هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشد تا یکدست سرخ شود
کد خبر: ۱۲۹۲۳۱۵

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزهبه گزارش جام جم آنلاین طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی

مواد لازم :

آرد 1 پیمانه

آب 1 پیمانه

تخم مرغ درشت 2 عدد

کره 50 گرم

شکر 2 قاشق.

مواد لازم برای شربت:

شكر 2 پیمانه

آب 1 پیمانه

گلاب 1/2 پیمانه

زعفران دمکرده 2 قاشق غذاخوری

آبليمو 1 قاشق چایخوری

گلوکز مایع ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه

طرز تهیه :
 
مرحله اول: شربت بامیه
 آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید ( در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).

مرحله دوم:
آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه 2 قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.

مرحله سوم:
حدود 10 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید.

مرحله چهارم:
داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند. این مرحله حدود 20-30 دقیقه طول میکشد. پس باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.


مرحله پنجم:
آنها را روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافه گرفته شود.
سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب کنند ( حدود 3 دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است). شیرینی بامیه آماده است.

نوش جان

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها