یک ویروس دستکاری شده که "سلاح مخفی" نامیده می‌شود، می‌تواند از سیستم ایمنی بدن که موجب می‌شود درمان ناکارآمد شود، عبور کند و با انواع سرطان مبارزه کند.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دانشمندان مدتهاست که به دنبال راهی برای استفاده از ویروس‌ها برای مقابله با سرطان هستند، اما این کار تاکنون برای سرطان‌های متاستاتیک(یعنی مواردی که از مرحله گسترش اولیه فراتر رفته‌اند) خوب عمل نکرده است.

 

دانشمندان اکنون احتمالا به یک راه حل رسیده‌اند. تیمی از محققان موسسه "Case Western Reserve" و "Emory" یک آدنوویروس انسانی را اصلاح کرده‌اند تا یک سلاح مخفی در برابر سرطان‌های متاستاتیک ایجاد کنند. جهش‌های کلیدی و تغییرات پروتئینی، احتمال غیرفعال سازی ویروس توسط سیستم ایمنی بدن، به دام انداختن آن در کبد یا ایجاد واکنش‌های التهابی خطرناک را کاهش می‌دهد.

 

این روش نه تنها ایمن‌تر است، بلکه پزشکان را از اجبار به اینکه ویروس‌ها را مستقیماً به محل تومورها برسانند، معاف می‌کند و پزشکان می توانند با این ویروس، مواردی بیش از تومور اصلی را درمان کنند.

 

این ویروس می تواند برای انواع مختلف سرطان دوباره مورد استفاده قرار گیرد و حتی شامل ژن ها و پروتئین‌هایی شود که ایمنی سرطان را تقویت می‌کنند.

 

این کار هنوز در مراحل اولیه است و درمان قطعی سرطان نیست. آزمایشات این روش باعث از بین رفتن تومور در برخی از موش‌های دارای سلول‌های سرطانی انسانی ریه شده است، اما به نظر می‌رسد تنها ۳۵ درصد آنها از شر تومور رها شده باشند.

 

مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا برنامه‌های عملی حاصل از این روش به وجود بیاید، آن هم به شرطی که این روند به خوبی رو به جلو حرکت کند. در این صورت، این روش به آینده‌ای ختم خواهد شد که پزشکان می‌توانند سرطان‌های پیشرفته یا به اصطلاح، "مرحله آخر" را کند کنند و برای بیماران وقت بخرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها