کد خبر: ۱۲۸۱۵۸۶

احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا چقدر است؟

به گزارش جام جم آنلاین، حدود دو هفته تا انتخابات آمریکا باقی‌ مانده است و مانند همه انتخابات‌ها بازار نظرسنجی‌ها در این کشور نیز داغ است. نهادها و سازمان‌های مختلفی در این باره پیش‌بینی می‌کنند و طبق بسیاری از این نظرسنجی‌ها تاکنون احتما پیروزی بایدن در انتخابات پیش‌رو بیشتر از ترامپ است.
 
در مقایسه‌ای میان نظرسنجی‌های دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میزان تغییرات نظرسنجی‌ها و محبوبت کاندیداها از ۱۵ روز مانده به انتخابات تا روز انتخابات پرداخته شده است.
 
همان طور که در تصویر مشخص است در اکثر انتخابات‌های گذشته نامزدی که ۱۵ روز قبل از انتخابات پیشرو بوده است توانسته در روز انتخابات نیز جلوتر از رقیب باشد.
 
در انتخابات سال ۱۹۷۲ نیکسون ۱۵ روز مانده به انتخابات ۲۵ درصد جلوتر از رقیب خود بود و این عدد در روز انتخابات به ۲۴ درصد رسید. از چهار دوره انتخابات بعدی نیز در سه انتخابات اختلاف این عدد در حد ۱ درصد بود و در یک انتخابات نیز ۲ دهم درصد. 
 
بیشترین اختلاف اما متعلق به انتخابات سال ۱۹۹۲ است که رای بیل کلینتون نسبت به ۱۵ روز قبل از روز انتخابات ۷ درصد کمتر شد.
 
در انتخابات سال ۲۰۱۲ اما نامزد پیشرو ۱۵ روز قبل از انتخابات در روز انتخابات جای خود را به رقیب داد. میت رامنی که حدود ۱ درصد از اوباما جلوتر بود در روز انتخابات حدود نیم درصد عقب افتاد.
 
در انتخابات پیشین آمریکا یعنی سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌ها جلوتر بود و در نهایت نیز رای بیشتری آورد اما با توجه به کمتر بودن آرای الکترال او، نتوانست برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری شود.
 
احتمال پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا چقدر است؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها