رئیس مجلس عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت را به دلیل رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،‌ علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل 131 قانون اساسی گفت: طبق اصل 131 در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد باید مسئولیت‌اش را البته با اذن رهبری به عهده معاون اول بگذارد. آقای روحانی از روز افتتاح مجلس تا امروز در ملأ عام ظاهر نشده در حالی که ایشان مسئول اجرای قانون اساسی است.
وی افزود: طبق اصل 131 رئیس جمهور قسم خورده همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت‌هایش به کار بگیرد و خود را وقف خدمت به مردم کند. اصل 123 نیز می‌گوید رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند.
این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: براساس مواد 202 و 204 آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمور در روز رأی اعتماد باید در جلسه مجلس حضور داشته باشد. ایشان قسم خورده به قانون اساسی وفادار باشد و قانون اساسی هم رئیس جمهور را موظف کرده به مصوبات مجلس پایبند باشد. ایشان باید امروز در جلسه رأی اعتماد حضور می‌یافت اما استنکاف کرده و تشریف نیاورده است. طبق آیین‌نامه هم سازوکار این جلسه بدون حضور ایشان مشخص نیست که آیا می‌توانیم جلسه را ادامه بدهیم یا نه. به نظرم خلاف قانون است و دو بار قبلی هم خلاف قانون بوده است.
سلیمی یادآور شد: می‌گویند ستاد کرونا مصوب کرده ایشان نیاید. آیا این ستاد صرفا فقط برای یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد. چطور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس به سفر می‌روند. لازم است رئیس جمهور یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف خود آشنا شود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
۰
۰
ما هم دوست داریم مثلا سرکارنریم تا پروتکل ها رو رعایت کنیم با توجه به اینکه بنده های رسیک هستم ولی اگر این و عنوان کنم اخراج میشم خوش بحال آقای روحانی حالا از چی میترسه مگه ایشون نگفتند مرگ در محل کار عادیه و در هر زمانی میتونه برای کسی پیش بیاد چرا باید کار تعطیل بشه با این وضع اقتصادی

نیازمندی ها