با گسترش موج دوم ویروس کرونا و بازگشت دوباره محدودیت‌های هوایی، این احتمال وجود دارد که کلیه رقابت‌های داخل سالن و ساحلی آسیا لغو شود.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۹۵

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، از زمان شیوع ویروس کرونا در ووهان چین در ماه دسامبر، رقابت‌های والیبال به حالت تعلیق درآمده است و سایت کنفدراسیون والیبال آسیا از لغو احتمالی تمام رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد.

کنفدراسیون والیبال آسیا به طور پیوسته با مسئولان فدراسیون جهانی در ارتباط بود تا این رقابت‌ها را از سر بگیرد اما گسترش ویروس کووید ۱۹، ابتلای ۱۲ میلیون نفر و مرگ ۵۵۰ هزار نفر تا تاریخ ۹ ژویه (پنج‌شنبه ۱۹ تیر)، از سرگیری رقابت‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

با سخت‌گیری فدراسیون جهانی والیبال و کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص سلامت ورزشکاران، کنفدراسیون والیبال آسیا تصمیم گرفته در فاصله ۴۷ روز مانده به آغاز رقابت‌های زیر ۱۹ سال ساحلی آسیا در پوکت تایلند، این مسابقات را لغو کند.

«فابیو آزوِدو» مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال، روز چهارشنبه در تماسی از راه دور با «عیسی حمزه» نایب‌ رئیس اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا و «شانریت وونگپراسرت» دبیرکل کنفدراسیون و نیز «لوییس الکساندر پونتس رودریگز» مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی، در خصوص احتمال برگزاری رقابت‌های والیبال در سال ۲۰۲۰ در آسیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر پایه این جلسه از راه دور، طرفین به تاثیر این ویروس همه‌گیر بر روی برگزاری رقابت‌های آسیایی، اتفاق نظر داشتند و با توجه به این که کشورهای آسیایی به اعمال محدودیت‌های دوباره روی آورده‌اند، رقابت‌ های والیبال قهرمانی آسیا در بخش مردان و زنان (AVC Cup) و رقابت‌های باشگاهی آسیا، چه در بخش مردان و چه در بخش زنان، علاوه بر تمامی تورهای والیبال ساحلی که مقرر بود بین ماه های اوت تا اکتبر برگزار شود، به احتمال قریب به یقین لغو خواهند شد.

چنانچه میزان گسترش ویروس کرونا کاهش یابد، مسابقات والیبال رده‌های سنی آسیا (زیر ۲۰ سال مردان، زیر ۱۹ سال بانوان، زیر ۱۸ سال مردان، زیر ۱۷ سال بانوان) در ماه نوامبر یا دسامبر برگزار خواهد شد.

اگر اوضاع مناسب نباشد و کشورها قادر به میزبانی نباشند، این رقابت‌ها دوباره به تعویق خواهد افتاد و در یکی از ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار خواهد شد.

همچنین مجمع انتخاباتی کنفدراسیون والیبال آسیا که قرار بود در میانه ماه اکتبر در بانکوک برگزار شود، به احتمال فراوان به ماه دسامبر موکول خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها