ویروس کرونا به زودی ظرف یک نیم روز به وسیله یک ماسک هوشمند شناسایی می شود.
ویروس کرونا به زودی ظرف یک نیم روز به وسیله یک ماسک هوشمند شناسایی می شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، دانشمندان در حال آزمایش بر روی یک ماسک دو پوندی هستند که می تواند بیماری های حاد تنفسی همانند سل و البته ویروس کرونا را تشخیص بدهد.

این ماسک ها به نوارهایی مخصوص مجهزند. این نوارها در پی نفس کشیدن مرطوب می شوند. آنگاه اگر قطرات حاوی تنفس حاوی ویروس های مختلف تنفسی از جمله کرونا باشند در کمتر از نصف روز این مسئله به وسیله ماسک شناسایی می شود.

این ماسک ها باید به آزمایشگاه ارجاع داده شوند تا بیماری تنفسی فرد محرز شود. هر چند این ماسک ها در مدت نصف روز قادر به شناسایی ویروس هستند اما تا زمان تشخیص نهایی آن در آزمایشگاه 48 ساعت طول می کشد.

محققان دانشگاه لستر انگلیس مدعی شده اند آنها دو ماه قبل از شیوع ویروس کرونا موفق شده بودند تست های اولیه ماسکی را که بیماری های تنفسی-ویروسی را تشخیص می دهد با موفقیت پشت سر بگذارند.

حالا آنها امیدوارند این ماسک به تولید انبوه برسد زیر در این صورت است که با قیمت نازل دو پوند عرضه می شود.

اکنون بیش از 83 هزار نفر در سراسر جهان مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

البته تولید انبوه ماسک روندی طولانی دارد. ابتدا این ماسک های هوشمند باید روی افراد زیادی آزمایش شوند.

بیماران مبتلا به عفونت هایی مانند آنفولانزا و برونشیت نتایج آزمایشات ماسک خود را به وسیله این ماسک به سرعت به دست می آورند.

آزمایشات بر روی بیماران سل نشان می دهد که ماسک ها می توانند بیمار قاتل را تقریباً 90 درصد درست تشخیص بدهد.

محققان امیدوارند که این ماسک در زمینه تشخیص ویروس کرونا هم بسیار موفق عمل کند زیرا کرونا ریه ها را به روشی مشابه سل آلوده می کند.

این ویروس که باعث کشته شدن 2800 نفر در سراسر جهان شده است از طریق سرفه و عطسه منتشر می شود. علائم آن شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است.

آزمایش ویروس کرونا برای بیماران فقط در حال حاضر برای افرادی که از پانزده کشور با شیوع شناخته شده برگشته اند ، مورد نیاز است.

ایتالیا ، کره جنوبی و ایران در اوایل این هفته به فهرست کشورهای در معرض خطر اضافه شدند.

کشورهای دیگر شامل چین ، ژاپن ، تایلند ، هنگ کنگ ، تایوان ، سنگاپور ، مالزی ، ماکائو ، ویتنام ، کامبوج ، لائوس و میانمار هستند.

از تمام بیمارانی که از این کشورها برگردند آزمایش کرونا گرفته می شود که البته 48 ساعت طول می کشد جواب آن مشخص شود.

حالا محققان دانشگاه لستر انگلیس می گویند سرعت شناسایی ویروس کرونا با این ماسک ها بالاتر می رود.

پروفسور بارر از دانشگاه لستر می گوید: کرونا از طریق دهان ، گلو و سیستم های تنفسی شیوع پیدا و افراد دیگر را آلوده می کند. این رویکرد جدید در شناسایی افراد هیجان انگیز است چرا کمک می کند آلودگی افراد به سرعت شناسایی شود حتی اگر آنها علائم بیماری را نشان نداده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها