مرکز پژوهشی آب در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۴۸۵۴
راه اندازی مرکز پژوهشی آب در چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: راه‌اندازی مرکز پژوهشی آب یکی از سیاست‌های پژوهشی این دانشگاه است.
ابراهیم رحیمی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به کاهش بارندگی و کم شدن منابع آبی در سال‌های اخیر، استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی باید در استان‌های خشک فرهنگ سازی شود
به گفته وی؛ برای فرهنگ سازی و احیای منابع آب‌های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری، آبیاری در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به صورت بارانی و تحت فشار از نوع تیپ انجام می‌شود؛ این اقدام سبب صرفه جویی ۴/۱ و مصرف بهینه در برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی همراه با برداشت مرغوب محصولات ارگانیک شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: راه اندازی مرکز پژوهشی آب یکی از سیاست‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری است که انتظار می‌رود ارگان‌های مربوطه در استان کمک کنند تا این مرکز هر چه سریع‌تر راه اندازی و به بهره برداری برسند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری هم گفت:از ۱۰ دشتی که در استان وجود دارد ۶ دشت آن ممنوعه است و ۴ دشت آن ممنوعه بحرانی است و برداشت آب در حد شرب هم امکان پذیر نیست.
مهندس احمدرضا سدهی سامانی گفت: انتظار داریم پژوهش‌های موثر در بحث آب و استفاده بهینه از سفره‌های آب زیر زمینی از حالت دانش آموزی به دانشجویی تبدیل شود و ارائه طرح‌های تحقیقاتی از سوی جامعه دانشگاهی موجب نجات استانمان از بحران کم آبی شود.
وی گفت: مراکز آموزشی در استان می‌توانند برای برطرف کردن نیاز آبی خود در فضا‌های سبز از تصفیه پساب‌های موجود و جمع آوری آب باران در فصول پر بارش استفاده کند که خوشبختانه این امر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد درحال محقق شدن است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه امروز مقوله آب در استان از اهمیت بالایی برخوردار است انتظار می‌رود با مساعدت و حمایت مسئولین دانشگاهی، پژوهشکده آب در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هرچه سریع‌تر راه اندازی و به بهره برداری برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها