سه سناتور آمریکایی از ترامپ خواستند به همه معافیت‌های هسته‌ای ایران پایان دهد.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۱۱
درخواست سناتور‌های آمریکایی برای پایان معافیت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور‌ها تد کروز، لیندسی گراهام و لیز چنی با اتخاذ موضعی خصمانه، خواستار لغو کامل معافیت‌های هسته‌ ای ایران شدند که به ادعای آن‌ها به تهران در پیگیری تسلیحات هسته‌ای کمک می‌کند.

این سناتور‌ها گفتند آمریکا باید به معافیت‌ های تحریمی برای فعالیت‌های هسته‌ای در تاسیسات هسته‌ای فردو و اراک پایان دهد.

مایک پمپئو روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی را به علت اقدام ایران به تشدید غنی سازی اورانیوم در سایت فردو وضع می‌کند.

این قانونگذاران در بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما از رئیس جمهور ترامپ و وزیر خارجه پمپئو برای خبر‌های امروز مبنی بر اینکه دولت ترامپ در نهایت به معافیت‌ها برای فعالیت هسته‌ای غیرنظامی در سایت فردو پایان داد، تقدیر می‌کنیم. دولت اکنون باید به همه معافیت‌ها برای طرح‌های باقیمانده مرتبط با توافق هسته‌ای به ویژه درباره راکتور آب سنگین اراک پایان دهد.»

دولت جمهوری اسلامی ایران به تازگی طی بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. بر این اساس، ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در صورت رفع تحریم‌ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها