آشنایی با بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

تنها با یک بررسی ساده می توان به این موضوع پی برد که هدف و انگیره تمام افراد در حین تلاش در زندگی، تحصیلات آکادمی و یا کسب تجارب کاری رسیدن به شغل مناسب با درآمدی کافی است.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۲۵
آشنایی با بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان

در حقیقت یکی از نیاز های اولیه تمام افراد داشتن شغل مناسب و دارای شان اجتماعی بالاست. در این بین افراد بسیار هم وجود دارند که تحصیلات خود را در کشور های خارجی ادامه داده اند و در خارج از کشور مشغول به کارند. برخی نیز تنها به دنبال پیدا کردن کار در کشور های خارجی هستند و به قول معروف به دنبال گرفتن مهاجرت کاری هستند. اما بهترین کشور های دنیا برای مهاجرت یا اقامت کاری کجای دنیا هستند؟

کار کردن در اروپا دیگر رویا نیست!

اگر آرزوی داشتن کار در کشور های اروپایی مانند آلمان یا یونان را دارید، خبر خوبی برای شما داریم. کشور های بسیاری وجود دارند که به شرط داشتن شرایط لازم به شما ویزای دائم می دهند. برای مثال کشور در کشور آلمان مجوزی به نام بلوکارت وجود دارد که با دریافت آن ویزای دائم آلمان در اختیار شما قرار می گیرد.

اما این انتهای داستان نیست، بسیاری از کشورهای حوزه شینگن امکان کار را باطی مراحل قانونی در اختیار شما قرار می دهند. موسسات بسیاری نیز فرایند اداری و قانونی ویزای کار را در اختیار شما قرار می دهند و فرایند اقامت در اروپا از طریق کار را برای شما تسهیل می کنند. اما بهترین کشور دنیا برای کار ایرانیان کجاست؟

نروژ رتبه نسخت ایجاد کسب و کار در دنیا را دارد

اگر اطلاعات کافی در مورد نروژ داشته باشید، احتمالا می دانید که این کشور اروپایی رتبه نخست دنیا در راه اندازی و اداره کسب و کار را دارد. کشور نروژ دارای صنایع قدرتمندی در زمینه های معدن کاری، نساجی و صنایع غذایی است. البته باید به صنایع چوب و کاغذ این کشور نیز اشاره کنیم که به خوبی زمینه ساز فرصت های شغلی بسیاری شده اند.

به همین دلیل نروژ یکی از بهترین کشور های دنیاست که هر ساله طیف گسترده ای از مهاجران تمام کشور های دنیا را به سوی خود جذب می کند. البته این تنها دلایل برتری نروژ در زمینه کاری نیست. خوشبختانه این کشور اروپایی دارای امنیت شغلی بسیار بالایی بوده و بر اساس اطلاعات موجود متوسط نرخ بیکاری نروژ در بین سال های 2009 تا 2019 یعنی در بازه ای 10 ساله، در حدود 3.66 درصد بوده است!

توازن درآمد، کار و زندگی نیز در نروژ در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و وابسته به توانایی افراد دو معیار پیشرفت مرحله ای و افزایش دستمزد نیز به خوبی در بطن قوانین کار نروژ نهادینه شده است. تنها مشکلی که در زمینه زندگی در نروژ وجود دارد آب و هوای سرد آن می باشد و اگر شرایط آب و هوایی را نبینیم، نروژ اولین و بهترین کشور جهان برای کار ایرانیان است.

یونان، گزینه ای مناسب برای کار و سرمایه گذاری

یونان یکی دیگر از کشور های مناسبی است که در حوزه شینگن قرار دارد و هم امکان کار و هم سرمایه گذاری یونان در اختیار شماست. یونان در مقایسه با نروژ قوانین سختگیرانه تری برای ارائه ویزای کار دارد اما از آن دست انتخاب هایی است که ارزش تمام زحمت و پیگیری های لازم را دارد.

یونان کشوری مرفه با آب و هوای بسیار عالی و 265 روز آفتابی در سال می باشد که به سادکی می تواند بهترین گزینه برای کار و زندگی باشد. خصوصا اگر فرایند اخذ ویزای دائم یونان را از طریق سرمایه گذاری در یونان و یا کارآفرینی در یونان در پیش بگیرید.

بر اساس اطلاعات موجود فردی که دارای مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر باشد و موفق به اخذ ویزای کار یونان شود به طور میانگین درآمدی در حدود 31.118 یورو به صورت سالیانه خواهد داشت. این مبلغ در مقایسه با تمام هزینه های زندگی و مخارج تفریح عددی منطقی به نظر می رسد. مسلما هرچه تخصص و مهارت بیشتری داشته باشید این عدد می تواندد بیشتر نیز شود.

در بحث کشور یونان اگر دارای توانایی مالی لازم هستید، انتخاب اقامت خود حمایتی یونان نیز گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد. ویزایی که در آن اثبات می کنید که خودتان حتی بدون نیاز به کار در یونان می توانید هزینه های زندگی تان را تامین کنید. پس در لیست بهترین کشور برای کار ایرانیان می توانید به یونان نیز به عنوان یک مقصد جذاب توجه داشته باشید.

سوئیس و آلمان، دو کشور بسیار مرفه اقتصادی

دو مورد از دیگر کشور هایی که برای کار بسیار مناسب هستند سوئیس و آلمان اند. بر اساس اطلاعات و آمار منتشر شده درآمد سالانه مهاجران دیگر کشور ها در سوئیس در حدود 188275 دلار و در کشور آلمان نیز این عدد به 97693 دلار می رسد.

البته اگر بیشتر به دنبال کسب تخصص های حرفه ای هستید، آلمان بهترین گزینه ممکن برای شماست. حتی بر اساس نظر سنجی های انجام شده نیز 70 درصد از مهاجرین تمام کشور های دنیا آلمان را به عنوان انتخابی بسیار مناسب معرفی کرده اند.

در این بین از سوئد نیز نباید غافل شد، کشوری که با داشتن درآمد متوسط سالانه 84802 دلار، محیط کاری بسیار مناسبی را در اختیار مهاجرین تمام کشور های دنیا قرار می دهد. سوئد همچنین در بین 10 کشور برتر اروپایی قرار دارد که برای نیرو های کاری دیگر کشور ها مکان ایده آلی است. بر اساس نظر سنجی های انجام شده 71 درصد از مهاجران حاضر در سوئد نیز اظهار داشته اند که تعادل کافی در کار و امنیت شغلی را دارا هستند.

از دیگر کشور های خوب دنیا برای کار ایرانیان باید به امارات متحده عربی، اتریش، هنگ کنگ و بریتانیا نیز اشاره کنیم، کشور هایی که درآمد کافی و امنیت شغلی مناسبی دارند. مسما موارد اعلام شده تنها گزینه های پیش روی شما نیست، اما تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین کشور های دنیا برای کار را به شما معرفی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها