سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری

آلوده کردن کیک‌ها توطئه بود

سخنگوی قوه قضاییه در مورد کیک‌های آلوده و وجود قرص در کیک‌ها گفت: در این ارتباط قوه قضاییه همگام با نهادهای متولی در دولت بررسی‌هایی انجام داده است و در مورد امنیت غذایی مردم حساس هستیم که خوشبختانه این بررسی‌ها نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۲۹

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: کیک‌های آلوده، فراوانی زیادی نداشته است، ثانیاً قرص‌ها سمی و آلوده نبوده و ثالثاً این اتفاق توسط صنف کیک و شکلات و در کارخانه و حین تولید نبوده است.
اسماعیلی گفت: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد این اتفاق بعد از تولید و توسط برخی افراد مغرض که می‌خواستند به صنعت صدمه بزنند، رخ داده و ما این را توطئه می‌دانیم.
وی با بیان این‌که عوامل این اتفاق حتماً شناسایی می‌شوند و جای نگرانی نیست، گفت: پیگیر شناسایی عوامل هستیم. تا این لحظه کسی دستگیر نشده است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره بیانیه صادر شده از سوی ۷۷ نفر از اصلاح طلبان و بازداشت ۱۷ نفر از آنها گفت: امضاکنندگان این بیانیه از گروه‌های مختلفی هستند، تحقیقات آغاز شده و بررسی قضایی برای ما مهم است که هنوز تصمیمی گرفته نشده و نمی‌توانیم بگوییم چندنفر مجرم هستند.
اسماعیلی گفت: باید در فرآیند رسیدگی و تحقیقات، قاضی پرونده به این علم برسد که چه کسانی در این فرآیند مجرم بوده‌اند و چه کسانی بی‌گناه. سخنگوی قوه قضاییه در مورد بازداشت برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز گفت: توقع این است که چهره‌ها و افراد سرشناس صف خودشان را از عناصری که جلوی نظام می‌ایستند، جدا کنند و از بیانیه‌دهندگان تبری بجویند نه این‌که آنها را منتسب به خود بدانند.
وی افزود: بیانیه‌ای تنظیم شده که مفاد آن حمایت از دشمن و اغتشاشگران بود، اما برخی گفتند نخوانده امضا کرده‌اند و برخی گفتند امضایی نکرده و برخی گفتند بیانیه امضا شده تغییر کرده است.
اسماعیلی گفت: در این مورد که کدام یک از این افراد صحیح گفته‌اند یا خیر توسط مرجع قضایی تدبیر خواهد شد، سوالاتی از آنها شد برای برخی قرار تأمین صادر و یکی دونفر تامین وثیقه را نسپردند و بازداشت شدند. سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده در پرونده بابک زنجانی مواردی وجود دارد که ناگفته مانده است، گفت: در پرونده بابک زنجانی تمام مسائل مطرح شده، اما افرادی می‌خواهند این پرچم را بالا نگه دارند. اسماعیلی با اشاره به این‌که در این پرونده اموال شناسایی و حکم صادر شد، اظهار کرد: بازنگری در حکم اعدام بابک زنجانی منوط به بازگرداندن اموال است که در حکم صادره به آن اشاره شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها