لوک خوش‌شانس در تحریریه

ستون امروز یک پیش‌نیاز پیشنهادی دارد؛ اگر راه دست یا بهتر بگویم راه گوشتان بود، آهنگ فیلم سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن (ژان پیر ژونه) ساخته یان تیرسن را بشنوید و باقی مطلب را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۸۸

به نظرم با حال و هوای این آخر هفته و بی‌مزه‌پرانی‌های پیش‌رو هماهنگ است. اگر هم که دوست ندارید و احتمالا این آهنگ در دسترس نبود، هیچ اشکالی ندارد و آثار دیگری چون بی‌تو موندن لحظه جبر منه و بزنم به تخته هم پذیرفته می‌شود. مهم شادی دل و خاطر شماست تا شاید خواندن این سطور ساکت را با همراهی موسیقی تاب بیاورید.
آخر هفته‌ها کمی شبیه هم است، در روزنامه‌نگاری و به‌ویژه فضای تحریریه گاهی این شباهت‌ها بیشتر هم می‌شود. در تحریریه جام‌جم که گاهی این همسانی‌ها از حد می‌گذرد و به مرحله بامزگی می‌رسد و با موتیف‌ها و عناصر کلیشه‌ای و تکراری بامزه‌ای در هر چهارشنبه روبه‌روییم. مثلا کیکاووس خان زیاری که از پیشکسوت‌های جوان مطبوعات و رسانه است بعد از تهیه و ترجمه و تحریر مطالب بکر در حوزه سینمای جهان و طی مراحل صفحه‌بندی با همکاران خوب و خوش‌ذوق بخش فنی، به لحاظ موسیقایی سری به سرزمین هفتاد و دو ملت می‌زند و «درافشان کرد از شادی فلک چون دیده مجنون/ برآمد چون ز خاور طلعت خور چون رخ لیلا» گویان «ویکند» خوبی را برای ما آرزو می‌کند و رهسپار رستوران برای صرف ناهار می‌شود و از آن‌طرف هم می‌رود تا شنبه.
به‌تازگی علی‌آقای مظاهری، همکار بازگشته سالیان دور جام‌جم را هم داریم که سهم بسزایی در شباهت آخر هفته‌های ما در تحریریه دارد. تق‌تق کفش‌های لوک خوش‌شانسی‌اش موقعی که در تدارک برای بوق اشغالی داغ و پرهیجان به این‌سو و آن‌سو می‌رود، خودش حکایتی بس کلیشه‌ای اما سینمایی و انیمیشنی است، به‌خصوص وقتی کمی آن‌سوتر ما و به وقت آنتراکت بین کاری، کفش‌های لوکی‌اش را روی کیس رایانه رها می‌کند و می‌نشیند به تماشای پویانمایی‌ها و انیمه‌های سرزمین تابان.
ضمن آرزوی حفظ این گنجینه‌های جام‌جم و امتداد تماشای حظ‌آلود آنها، در صفحه پیش‌رو هم رفته‌ایم سراغ غرغرهای وزیر محترم ارشاد درباره بودجه و معافیت مالیاتی هنرمندان و هم سراغی گرفتیم از برنامه‌های نمایشگاه کتاب دفاع مقدس.
در صفحه 10 هم دوستان همین بحث داغ بودجه وزارت ارشاد را مفصل‌تر مورد مداقه و «باریک»‌بینی قرار داده‌اند.
در صفحه 11 هم همکاران سراغی از فیلم معکوس پولاد کیمیایی گرفته‌اند تا ببینند پسر نشان از پدر دارد یا نه.
و بالاخره کیکاووس زیاری را در صفحه 12 داریم که دور از جان شما، آدم‌ها را ول کرده و رفته سراغ میمون‌ها! ظاهرا باز هم فیلم دیگری از سری فیلم‌های سیاره میمون‌ها در راه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها