همه بالانشینان برای برد می‌جنگند

روز سرنوشت‌ساز صدر جدول

امروز یکی از حساس‌ترین روزهای فوتبال ما در این فصل لیگ برتر است. روزی که هر پنج تیم صدر جدول به میدان می‌‌روند و تمرکزشان علاوه بر بازی خود به 3 دیدار دیگر هم هست. البته یک استثنا می‌تواند تمام برنامه‌های امروز را به هم بریزد؛ لغو دو بازی حساس تهران به دلیل آلودگی هوا.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۴۳

گل بازی‌ها در اصفهان
سپاهان که این فصل کمترین مشکل و حاشیه‌ای نداشته، با جذب بهترین بازیکنان و پول کافی، با آرامش به سمت قهرمانی می‌رود. این تیم نه حاشیه‌های ویران‌کننده پرسپولیس و استقلال را در این فصل داشت و نه بی‌پولی دیگر تیم‌های لیگ برتر از جمله شهرخودرو را تجربه کرد. وضعیت این تیم به شکلی عجیب متمایز از دیگر تیم‌هاست و به همین دلیل کارشناسان این تیم را از همین حالا قهرمان می‌دانند.
سپاهان بدون کوچک‌ترین مشکل و بدون حتی یک غایب به بازی امروز رسید. مهمان امروز سپاهان تیمی است که تازه جان گرفته و بحران‌های اول فصل را پشت سر گذاشته است. استقلال که از زمان استخدام آندرا استراماچونی روزهای سیاه و خاکستری فراوانی را تجربه کرده، در این فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته و حتی در بازی‌هایی که در آن ناکام مانده، برتر و بهتر از حریف ظاهر شده است. استقلال بعد از تساوی مقابل سایپا در هفته هفتم، به ترتیب پارس جنوبی جم، تراکتور تبریز، صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران را شکست داده و امروز در حساس‌ترین بازی هفته در برابر سپاهان قرار می‌گیرد.
بی‌تردید تمام تاکتیک سپاهان در بازی امروز هم سانتر از جناحین برای استفاده مهاجمان بلند قامت خود است و باید دید استقلال برای مهار این تنها تاکتیک سرمربی سپاهان، برنامه‌ای دارد یا خیر. سپاهان همین چند روز قبل پیکان را با نتیجه 2 بر یک در جام حذفی کنار زد. مسابقه‌ای که همه کارشناسان داوری گل دوم سپاهان را آفساید دانستند و مشخص نشد داور خط چگونه آن صحنه واضح را ندید.
تراکتور دوباره جان می‌گیرد؟
طبق برنامه قرار بود تراکتور امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل پیکان قرار بگیرد. تیمی که با آمدن حسین فرکی به وضوح تغییر کرده و حتی در بازی‌هایی که شکست خورده، فوتبالی دیدنی به نمایش گذاشته است.
تراکتور مصطفی دنیزلی که گمان می‌رفت از گزینه‌های قطعی قهرمانی برای این فصل باشد، طی هفته‌های هشتم تا دهم 9 امتیاز تعیین‌کننده را از دست داد تا از گزینه شماره یک در جدول مدعیان قهرمانی تا رده پنجم نزول کند. حالا تراکتور باید در برابر پیکان حسین فرکی بازی می‌کند که با تغییر موتور، شتاب خوبی گرفته و خوب بازی می‌کند. برگزاری این بازی هم منوط به اجازه کمیته اضطرار آلودگی هواست.
یحیی با مشکلات همیشگی
کنفرانس دیروز یحیی گل‌محمدی، دردها و مشکلات همیشگی تیمش را عیان کرد. کمبودهایی در تیم که البته بدیهی‌ترین نیاز هر تیمی هم هست و مشخص نیست چگونه شهر خودرو با این همه مشکل توانسته به صدر برود. شهر خودرو امروز میزبان صنعت نفت است؛ تیمی که فوق‌العاده بازی می‌کند و توانست اولین شکست فصل تراکتور را در تبریز رقم بزند. باید دید عملکرد امروز شهر خودرو چگونه است.
آخرین بازی هفته
آخرین بازی هفته قرار است در ورزشگاه آزادی بین دو تیم پرسپولیس و نساجی برگزار ‌شود. تا ساعت‌های ابتدایی دیشب این بازی در برنامه وجود داشت اما احتمال دارد امروز این بازی به دلیل آلودگی‌شدید هوا لغو شود.
پرسپولیس این روزها به دلیل عدم رضایت بازیکنان از گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی تیم، حال مناسبی
ندارد.
در بازی حذفی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان هم مهدی ترابی به صورت انفرادی دست تیم و به‌خصوص سرمربی‌اش را گرفت و حالا باید دید اولا مسابقه امروز برگزار می‌شود یا خیر و دوم این‌که در بازی امروز طراوت را در وجود تیم قرمز لیگ می‌بینیم یا باز هم تیم قهرمان سه دوره اخیر، سردرگم و بی‌برنامه بازی خواهد کرد.
برنامه بازی‌ها
شهر خودرو - صنعت نفت آبادان (14)
سپاهان - استقلال (15)
پیکان - تراکتور (15)
پرسپولیس - نساجی مازندران (17:30)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها