در 24 ساعته گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

رنج جنگ از یمن تا افغانستان

جهان پیرامون ما، جهان رویدادهای مختلف است. جهانی که هرلحظه باید منتظر اتفاقاتی بود که موازنه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر ‌دهد. جام جم چند رویداد مهم 24 ساعت گذشته را برای شما مرور می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۸۷

بازهم سعودی و بازهم الحدیده
1. تجاوز رژیم سعودی به یمن ادامه دارد و متجاوزان این رژیم بار دیگر الحدیده یمن را هدف تجاوز نظامی جدید خود قرار داده‌اند.
خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند در ادامه سلسله جنایت‌های جنگی، رژیم سعودی در یمن بار دیگر الحدیده یمن را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است؛ در حالی که پیشتر نیز الحدیده هدف حملات توپخانه‌ای گسترده از سوی متجاوزان قرار گرفته بوده است. از زمان امضای توافق استکهلم، متجاوزان کوچک‌ترین پایبندی به مفاد این توافق‌نامه درباره آتش‌بس الحدیده نداشته‌اند.
بازداشت بدون تفهیم!
2. رسانه‌ها خبر داده‌اند نظامیان رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته ۶۰ فلسطینی را در نقاط مختلف کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.
آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد رژیم صهیونیستی به دنبال سیاست تسلط کامل و ادامه شهرک‌سازی در کرانه باختری اقدامات خصمانه خود را علیه فلسطینیان در طول هفته گذشته تشدید کرده است و نظامیان رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته به‌صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. این در شرایطی است که حمله به کرانه باختری و بازداشت بدون تفهیم اتهام شهروندان فلسطینی به امری روزمره در این منطقه تبدیل‌شده است.
غیرنظامیان قربانیان جنگ
3. خسارت‌های آمریکایی ادامه دارد و دست‌کم ۹شهروند غیرنظامی افغانستانی در حمله جنگنده‌های ارتش آمریکا به این کشور کشته‌شده‌اند.
اسپوتنیک در خبری از حمله جنگنده‌های آمریکایی به افغانستان گزارش داده است که در این حمله هوایی حداقل ۹ شهروند غیرنظامی افغان کشته‌شده‌اند. این در شرایطی است که بخش قابل‌توجهی از تلفات انسانی در افغانستان را افراد غیرنظامی تشکیل می‌دهند که در حمله نیروهای آمریکایی کشته می‌شوند.
بازهم پای آمریکا وسط است
4. رسانه‌های ژاپن اعلام کرده‌اند شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرده است ژاپن بابت تصمیم کره جنوبی برای به تعویق انداختن خروجش از پیمان تبادل اطلاعات نظامی میان دو کشور هیچ امتیازی نداده است. بر اساس آنچه روزنامه ژاپنی آساهی شیمبون روز گذشته منتشر کرد، آبه این سخنان را در جمع اطرافیانش و پس از آن‌که کره جنوبی تصمیم موقت خود را برای ماندن در پیمان اطلاعاتی دوجانبه با ژاپن اعلام کرد، گفته است.
آساهی شیمبون فاش کرده است واشنگتن به سئول فشار آورده تا در پیمان باقی بماند. همین‌طور از توکیو خواسته است برای حفظ پیمان دوجانبه تلاش کند.
در این گزارش آمده است تلاش‌های ژاپن در پشت‌صحنه به تصمیم کنگره آمریکا برای حمایت از پیمان دوجانبه اطلاعاتی ژاپن و کره منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها