مراسم رونمایی کتاب «پیام محبت» نوشته محمود حکیمی برگزار می‌شود. ایسنا خبر داده که به همت فرهنگسرای خاتم(ص) و با همکاری کتابخانه حکیمی و انتشارات مدرسه، فردا چهارشنبه، این کتاب رونمایی می‌شود. پیام محبت، صد و هشتاد و پنجمین کتاب محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت کودکان و نوجوانان است که در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۱۸هزار تومان در انتشارات مدرسه منتشر شده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۶۹

داستان پیام محبت درباره مروان و مرتضی است. مروان پاکستانی و از پیروان مذهب حنفی و مرتضی ایرانی و شیعی‌مذهب است. این دو در آلمان رشته معماری می‌خوانند و بدون حساسیت به باورهای مذهبی یکدیگر با هم دوست هستند. گرچه مروان گاهی تحت‌تاثیر تبلیغات سوء وهابیون در مورد شیعیان، درباره دوستش دچار تردیدهایی می‌شود.
این شرایط ادامه دارد تا آن‌که مروان وارد گروهی می‌شود و پی می‌برد که هر آنچه تکفیری‌ها درباره اسلام و تعالیم آن و همچنین درباره شیعیان می‌گویند دروغ است.
نویسنده در این کتاب که برای نوجوانان نگاشته بر این نکته تأکید کرده که آموزه‌های اسلام براساس مهرورزی و محبت است، همچنان که امام صادق علیه‌السلام فرموده است: «آیا دین غیر از محبت چیز دیگری است؟» حکیمی علاوه بر آیات بسیاری از قرآن کریم، بر روایات و احادیثی از 14 معصوم (ع) در مورد ضرورت محبت و مهرورزی در جامعه تأکید کرده است.
همچنین در این داستان علت‌های گرایش به دین اسلام و نمونه‌هایی از مسلمان شدن بسیاری از افراد ذکر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها