این که چه روش جراحی برای شما انتخاب شود با مصاحبه با بیمار و بررسی الگوی تغذیه‌ای بیمار (شیرینی‌خواری، ریزه‌خواری یا حجیم‌خواری) از طرفی نتایج آندوسکوپی، سابقه بیماری‌های قبلی و خانوادگی و بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت و فشار خون و عوامل دیگری نیز در این زمینه موثر هستند.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۱۷

در واقع نوع عمل جراحی چیزی نیست که شما به جراح دیکته کنید تا انجام دهد یا جراح شما را مجبور به پذیرش آن بکند. تصمیم‌گیری در مورد عمل جراحی یک تصمیم‌گیری دوجانبه و با مشارکت همزمان بیمار و پزشک است. جراح نیز نباید اصرار بر انجام یک نوع عمل جراحی خاص داشته باشد و باید قادر به انجام تمامی انواع استاندارد اعمال جراحی چاقی و متابولیک باشد.
عمل بای‌پس ساسی: عمل بای‌پس ساسی در واقع ترکیبی از عمل اسلیو و عمل بای‌پس مینی است. در واقع در این عمل جراحی بیمار تحت جراحی اسلیو قرار می‌گیرد و یک دوخت‌و‌دوز نیز بین روده و معده جدید ایجاد شده؛ یعنی همان اسلیوی که جدید ایجاد شده برقرار می‌گردد.
این روش جراحی برای کسانی مهم است که نیاز‌مند آن هستند که همیشه آندوسکوپی معده به صورت معمول را انجام دهند؛ مثل این که دارای ریسک بالایی برای بیماری‌های معده بوده یا سابقه قوی برای سرطان معده داشته باشند در این روش همزمان هم از روش‌های محدود‌کننده و هم از روش‌های سوءجذب استفاده می‌شود.
البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که برای عمل جراحی کاهش وزن استفاده می‌شود، اما انجام آنها برای اغلب بیماران ضروری نیست، چرا که اغلب بیماران با یکی از روش‌های یاد شده که در شماره‌های قبل توضیح داده شد قابل اجراست و نیاز به روش‌های جدید‌تر که اثرات بلند‌مدت ناشناخته‌تر دارند نیست.
در مورد روش‌های جدید‌تر ‌باید حتما با جراح مشورت کافی انجام شود و شرایط انجام نوع عمل جراحی خاص را داشته باشد.

دکتر شهاب شهابی

فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها