برنامه اذانگاهی شبکه چهار سیما با عنوان «قرار» در نیمه دوم ماه محرم به بررسی اهداف، پیام‌ها و عبرت‌های قیام امام حسین(ع) می‌پردازد.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۷۲

به گزارش فارس، از میان ابعاد مختلف قیام امام‌حسین(ع)، زمینه‌ها و دلایل شکل‌گیری این نهضت عظیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای هر محقق مسلمانی این سؤال مطرح می‌شود که چگونه با گذشت تنها 40 سال از فوت نبی اکرم(ص)؛ بخشی از امت اسلام دست به قتل امام حسین(ع) و یارانشان می‌زند و بخش دیگر فقط نظاره‌گر شده و سکوت می‌کند! درحالی‌که حضرت اباعبدا... الحسین(ع) از لحاظ فضائل سرآمد عصر خویش بوده و شبیه‌ترین افراد در کمالات به رسول اکرم است. این پرسشی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد سلیمانی، عضو هیات‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سعی در پاسخگویی به آن خواهد داشت. از نگاه ایشان سطحی‌نگری و ضعف فکری مردم یکی از علل و عوامل زمینه‌ساز واقعه عاشوراست؛ به‌گونه‌ای که دستگاه حاکم هرگونه تحلیلی را با استفاده از تبلیغ، به جامعه القا می‌کرد.
علاوه بر این موضوع، تبیین و تشریح اهداف امام حسین(ع) و پیام‌های نهضت عاشورا از دیگر موضوعاتی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی کارشناس برنامه قرار در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به آن خواهد پرداخت.
دیگر کارشناس این برنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد منتظری‌مقدم، عضو هیات‌علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است که در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه به بیان برخی درس‌ها و عبرت‌های موجود در قیام امام حسین(ع) خواهد پرداخت. همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ملایی در روزهای جمعه ایام محرم به بررسی سبک عزاداری منتظران و تبیین بایدها و نبایدها در عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) خواهد پرداخت. بررسی ارتباط میان فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت از دیگر موضوعاتی است که توسط ایشان مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. برنامه قرار، کاری است از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما که سال ۹۸ هر روز از ۴۰ دقیقه مانده به اذان ظهر به افق تهران شروع شده و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان ادامه دارد. تهیه‌کنندگی برنامه به عهده خانم معصومه احمدی مهیار است و آقای سید‌احمد حسینی کارگردانی برنامه را عهده دار‌د.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها