حاشیه‌های مصاحبه‌های آرش قادری، نویسنده سریال

آیا این داستان واقعی است؟

چندی پیش آرش قادری نویسنده سریال گاندو در مصاحبه‌ای با ایسنا گفت:«از یکسری تحقیقات که روی تعدادی پرونده انجام و به من منتقل شده بود، استفاده کردم و مابقی کار تخیل بود و این‌گونه نیست که حالا من باید جواب پس بدهم. یک موسسه معتبر در این مملکت این کار را انجام داده و یک رسانه ملی هم آن را پخش کرده است. از ۲۰ منبع نظارتی و فیلتر هم رد شده است.»
کد خبر: ۱۲۱۶۹۵۱

قادری در بخش دیگر صحبت‌هایش در مورد شخصیت جیسون رضاییان و داستان سریال می‌گوید:«یک پرونده از ایشان در موسسه شهید آوینی موجود بود که به دست من رسید. روال این که ایشان چگونه آمده و چگونه دستگیر شده است چیزی نزدیک صد صفحه شرح ماوقع بود. من به آن استناد کردم و به طور کلی ۸۰ درصد قصه ـ غیر از مسیر مایکل هاشمیان و جیسون رضائیان ـ تخیل بنده بود.»
این مصاحبه که با تیتر «80 درصد سریال تخیل است» منتشر شد حاشیه‌ها و واکنش‌هایی به همراه داشت.
برای مثال آرش قادری و حسین افشار در نشست خبری پایان سریال روی واقعی بودن سریالشان تاکید و از این تیتر به عنوان یک شیطنت رسانه‌ای یاد کردند.
البته به نظر می‌رسد حرف اولیه قادری با خبرگزاری ایسنا هم در این راستا باشد، چرا که قادری گفته داستان مربوط به جیسون رضائیان کاملا واقعی است و بخش‌های دیگر سریال تخیل خودش است.
مسأله اینجاست که ریشه و ساقه این سریال مربوط به شخصیت مایکل هاشمیان است و همین موضوع حداقل 50 درصد سریال را در برمی‌گیرد.
علاوه بر این با توجه به حرف نویسنده سریال بخشی از قسمت‌هایی که خبری از هاشمیان نیست هم بر اساس واقعیت ساخته شده اما به خاطر جذابیت بیشتر، این نویسنده سعی کرده با اضافه کردن عناصر داستانی به سریال شاخ و برگ‌ دهد تا روایت کامل و باور پذیرتر شود.
البته بعضی از دیالوگ‌ها و اظهار نظر مسوولان با بخش‌هایی از سریال تعارض دارد. برای مثال نحوه شهادت حسن طهرانی مقدم از جمله مباحثی است که روایت سریال با نظر مسوولان تفاوت دارد اما با این حال هنوز کسی در مورد این موارد پاسخگو نبوده و نمی‌شود اظهار نظر قطعی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها