گفت‌وگوی تپش با سارق نوجوان

به محتویات یخچال هم رحم نمی کردیم!

مدعی است در دو مورد از سرقت‌ها با اعضای باند همراه بوده، اما تحقیقات پلیسی نشان می‌دهد مرتکب بیش از 30 فقره سرقت شده است. با همدستی پسر‌عمویش و برادرزن او وارد خانه‌ها می‌شدند و هر وسیله با‌ارزشی را که می‌دیدند سرقت می‌کردند. پس از پنج ماه سرقت ماموران تصویر او را در یکی از محل‌های سرقت شناسایی کرده و در سه عملیات ضربتی او و همدستانش را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۷۸

چند سال داری؟
17 سال.
به چه اتهامی دستگیر شدی؟
سرقت از خانه.
سابقه داری؟
بله. یک سال قبل هم به اتهام سرقت از خانه دستگیر شدم و شش ماه در کانون بودم.
چطور با این باند آشنا شدی؟
سرکرده باند پسرعمویم بود. پدرم از کار افتاده است. بعد از آزادی نتوانستم کار خوبی پیدا کنم به همین خاطر با پسرعمویم همراه شدم.
نقش تو در سرقت‌ها چه بود؟
ابتدا مراقب اوضاع بودم صاحبخانه سر نرسد. بعد که همدستانم وسایل را جمع می‌کردند، وارد می‌شدم و کمک شان می‌کردم تا وسایل را به خانه منتقل کنند.
چه وسایلی سرقت می‌کردید؟
هر وسیله با‌ارزشی را که می‌دیدیم. تلویزیون، طلا، جارو‌برقی و... . آخر سر هم سراغ یخچال می‌رفتیم و گوشت و مرغ سرقت می‌کردیم.
سهم تو از این سرقت‌ها چقدر بود؟
قبل از این‌که بخواهم سهمم را بگیرم، ماموران دستگیرمان کردند.
فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
نه خیلی حساب شده عمل می‌کردیم و چهره‌مان را با کلاه می‌پوشاندیم.
خانه‌ها را چطور شناسایی می‌کردید؟
بعد از تاریک شدن هوا در خیابان می‌گشتیم و خانه‌هایی که چراغشان خاموش بود را شناسایی می‌کردیم. زنگ می‌زدیم اگر کسی جواب نمی‌داد، تا انتهای کوچه می‌رفتیم و یکربع بعد دوباره در می‌زدیم . اگر این بار هم جواب نمی‌داد، وارد خانه شده و نقشه را اجرا می‌کردیم.
در خانه‌ها را چطور باز می‌کردید؟
اگر قفل نبود با یک کارت تلفن باز می‌شد و اگر قفل بود با دیلم قفل را می‌شکستیم و وارد می‌شدیم.
براساس گزارش پلیس، گاوصندوق هم سرقت می‌کردید. چطور گاوصندوق‌ها را از خانه بیرون آورده و درش را باز می‌کردید؟
سراغ گاوصندوق‌های سبک می‌رفتیم. گاوصندوق‌های خانگی اغلب سبک هستند و به زمین یا دیوار پیچ می‌شوند. با یک ضربه دیلم می‌توان آنها را رها کرد و بعد به‌راحتی دزدید. اگر گاوصندوق بزرگ بود با دستگاه هوابرش در آن را باز می‌کردیم و اگر کوچک بود با پیچ‌گوشتی یا دیلم درش باز می‌شد.
فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
راستش نه. وقتی ماموران دستگیرم کردند، غافلگیر شدم.
اگر آزاد شوی، دوباره سمت سرقت می‌روی؟
باور کنید اگر مجبور نبودم سرقت نمی‌کردم. کسی به یک سابقه‌دار کار نمی‌دهد. از طرفی باید خرج خانواده‌ام را بدهم. سعی می‌کنم این بار در کانون کاری یاد بگیرم و بتوانم بعد از آزادی زندگی درستی در پیش بگیرم.

مجید غمخوار
تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها