عمران‌زاده می‌خواست بوکسور شود، نتوانست

علی‌اکبری: شاید مادرم مربی‌ام شود!

امیر علی‌اکبری از چهره‌های جذاب ورزش است. او در رشته MMA مبارزه می‌کند؛ رشته‌ای که کم‌کم در ایران جا افتاده و علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. علی‌اکبری روزی قهرمان کشتی جهان بود ولی به خاطر مثبت شدن تست دوپینگش بی‌خیال این رشته شد و سر از MMA در آورد. او دیروز در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حاضر شد و حرف‌های جذابی در این‌باره زد.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۲۳

باید از تفریحات و جوانی‌ات بگذری
شاید خیلی از مبارزها قبل از ورود به رینگ بترسند. علی‌اکبری اما گفت: «خدا به هرکسی استعدادی داده. به من هم این استعداد را داده تا هیچ‌وقت نترسم. تا به حال نشده قبل از ورود به رینگ ترس داشته باشم.»
او درباره سختی‌های این رشته توضیح داد: «وقتی وارد این رشته می‌شوی باید از خیلی چیزها بگذری. از تفریحات، از جوانی، از زندگی معمولی، از پرخوری، از شب‌بیداری و خیلی چیزها. باید قید این را هم بزنی که سر و صورت سالم داشته باشی.»
مادرم شاید مربی‌ام شود
معمولا مادرها برایشان سخت است فرزندانشان به قفس بروند و مبارزه کنند. مادر علی‌اکبری اما با این مساله کنار آمد: «مادرم قبلا برایش سخت بود ولی الان کنار آمده.الان کنار قفس می‌آید و حتی شاید بعدا مربی من هم شود!» تحریم روی کار علی‌اکبری هم اثر گذاشته. او در این‌باره گفت: «من به سازمان یواف‌سی ملحق شده‌ام که بهترین و حرفه‌ای‌ترین سازمان جهان است، منتهی به‌خاطر تحریم‌ها فعلا نمی‌توانم مبارزه کنم. مشکل گرفتن پول دارم. اگر حل شود ان‌شاءا... اولین مبارزه‌ام را می‌کنم.»
ایرانی‌ها را کتک زدند
علی‌اکبری درباره ماجرای معروف کری‌خوانی برای عربستانی‌ها هم گفت: «یک ایرانی و یک
ایرانی -آمریکایی را به کشورشان بردند و تا توانستند کتک‌شان زدند. خیلی بد بود. من گفتم مرد هستید بیایید با من مبارزه کنید. البته بماند که اصلا عربستانی‌ها قد این حرف‌ها نیستند.»
در اتاق 9 متری زندگی می‌کردم
قهرمان MMA ایران از لحظات سخت زندگی‌اش هم گفت: «من هم ته دره را دیدم و هم نوک قله را. وقتی در تایلند بودم تا این رشته را یاد بگیرم در یک اتاق 9متری زندگی می‌کردم. هر روز دو سه جلسه تمرین داشتم. مدام کتک می‌خوردم.
هزار بار تصمیم گرفتم این رشته را کنار بگذارم. بعد از ظهرها مشت می‌خوردم و تا صبح حالم خراب بود. می‌گفتم صبح برمی‌گردم ایران. ولی بیدار که می‌شدم و می‌دیدم حالم بهتر است می‌گفتم یک هفته دیگر بمانم.»
نمی‌گویند 4-3 ماه مشت خوردم
علی‌اکبری درباره درآمد این رشته هم گفت: «همه مسابقه را می‌بینند و دیگر نمی‌گویند من 4ـ3 ماه هر روز دو جلسه تمرین کرده‌ام و کلی مشت خورده‌ام. الان فوتبالیست‌ها بیشترین پول را می‌گیرند. کسی هم چیزی نمی‌گوید و نوش جان‌شان، اما حالا ما می‌خواهیم یک لقمه نان پیدا کنیم همه گیر داده‌اند.» او ادامه داد: «اگر قرار است فهرست پردرآمدها اعلام شود چرا من بین آنها نباشم؟ این‌قدر زحمت می‌کشم. جانم را گذاشته‌ام.»
عمران‌زاده می‌خواست بوکسور شود
علی‌اکبری درباره فوتبالی بودنش حرف‌های جالبی زد: «از بین فوتبالی‌ها با حنیف عمران‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، علیپور، مهدی شیری و... ارتباط دارم. هم با استقلالی‌ها دوستم و هم پرسپولیسی‌ها. حنیف یک مدت هم آمد بوکسور شود ولی دید سخت است و نمی‌تواند و رفت!»
تا به‌حال در خیابان دعوا نکرده‌ام
اصلا اهل دعوا و درگیری نیستم. خدا را شکر تا به حال در کوچه و خیابان هم دعوا نکرده‌ام. مردم به من لطف زیادی دارند و همیشه در خیابان به من ابراز علاقه می‌کنند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها