جام‌جم از پیش تولید فصل تازه برنامه رضا رشیدپور گزارش می‌دهد

حالا خورشید در تدارک طلوع

اواخر سال 97 بود که شنیده شد رضا رشیدپور، مجری و تهیه‌کننده حالا خورشید مصاحبه کرده و گفته است این برنامه سال 98 پخش نخواهد شد و رفتن او از قاب جادو قطعی است. مدتی بعد و با آغاز پخش برنامه صبحگاهی دیگری در شبکه سه، این گمانه‌زنی‌ها رنگ واقعیت گرفت. برنامه حالا خورشید چند ماه پیش از آنتن شبکه سه سیما خداحافظی کرد و جای خود را به برنامه «سلام، صبح‌بخیر» داد. حالا اما دوباره اسم حالا خورشید و بازگشتش به قاب شبکه سه بر سر زبان‌ها افتاده و خبر آمده است پیش تولید فصل تازه این برنامه تلویزیونی به زودی شروع می‌شود. برنامه‌ای که گفته می‌شود با بهره بردن از مشاوره اصحاب رسانه، سر و شکل متفاوتی نسبت به قبل خواهد داشت. در ادامه به روند آغاز و پایان این برنامه در سال‌های گذشته و سرنوشت احتمالی برنامه صبحگاهی در حال حاضر شبکه سه با روی آنتن رفتن حالا خورشید نگاهی انداخته‌ایم. تفاوت حالا خورشید جدید با دوره‌های قبلی چیست؟ سرنوشت «سلام صبح بخیر» که در مدت زمان کوتاهی از پخشش توانست اقبال خوبی بین مخاطبین داشته باشد چه خواهد شد؟ آیا شبکه سوم سیما بنا دارد در کنار برنامه صبح‌گاهی‌اش یک برنامه عصرگاهی هم اضافه کند؟ آیا پس از یک دوره غلبه برنامه های گفتگو محور، این بار برنامه های ترکیبی بناست قدرت بگیرند؟ البته تا به امروز برنامه های ترکیبی متفاوتی از شبکه ها پخش شدند، اما قرار است اتفاقات تازه شاهد باشیم. اتفاقاتی که مخاطبان رسانه ملی را غافلگیر کندبرای خواندن گزارش با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۰۶

دوباره برمی‌گردیم
خبر این‌گونه منتشر شد. صفحه حالا خورشید در اینستاگرام خبر از بازگشت این برنامه به آنتن شبکه سه سیما داد. در توضیحات پستی که به‌تازگی در این صفحه انتشار یافته، نوشته شده است: «بازگشت حالا خورشید به آنتن شبکه سه/ پیش‌تولید فصل جدید برنامه تلویزیونی حالا خورشید به‌زودی آغاز می‌شود. این برنامه که با همدلی همیشگی شما مردم مهربان و مخاطبان ارجمند همراه بوده در فصل جدید، با تجربه ساختاری متفاوت و افزودن شماری از بهترین روزنامه‌نگاران و کارشناسان رسانه به گروه خود، تلاش خواهد کرد انتظار چند ماهه بینندگان وفادار را به‌گونه‌ای درخور پاسخ بگوید. اخبار تکمیلی به زودی در اختیار مخاطبان و اهالی گرامی رسانه قرار خواهد گرفت.»
در این پست گرچه مستقیما نامی از رضا رشیدپور به عنوان مجری برنامه نیامده، اما ذیل آن هشتگ رشیدپور نوشته شده و از آنجا که او تا کنون تهیه‌کنندگی برنامه را به عهده داشته است، به نظر می‌رسد در ادامه نیز اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه را خود رشیدپور در دست بگیرد.

سلام «حالا خورشید»
حالا خورشید یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی به تهیه‌کنندگی و اجرای رضا رشیدپور است که پس از سال‌ها دوری‌ این مجری از آنتن تلویزیون سال 95 روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این برنامه از شنبه تا پنجشنبه به مدت 130 دقیقه پخش می‌شد. حالا خورشید با فضایی شاد علاوه بر پخش میان برنامه و بخش‌های مختلفی چون مرور تیترهای اصلی روزنامه‌ها، چراغ زرد، بورس ایده، بیلبورد، کارنامه، تحلیل رویدادهای هنری و ورزشی و چی‌چی‌شو، به گفت‌وگو با مهمانانی از قشرهای متفاوت می‌پرداخت.

سلام، صبح بخیر
بعد از پایان یافتن حالا خورشید، «سلام، صبح بخیر» نام برنامه جایگزین آن بود که به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری، کارگردانی کاوه امیری جاوید و اجرای حسین کلهر روی آنتن رفت. این برنامه صبحگاهی با محوریت حال خوب، موضوع‌های متفاوتی چون اجتماعی، ورزشی و فرهنگی را پوشش می‌دهد و از 7 اردیبهشت 98 تا کنون هر روز حدود ساعت 7 تا 9 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

خداحافظ «حالا خورشید»
اسفند 97 بود که رشیدپور مصاحبه‌ای کرد و در آن از پایان یافتن برنامه حالا خورشید خبر داد. او اعلام کرد آخرین قسمت برنامه حالا خورشید، چهارشنبه 22 اسفند 97 پخش می‌شود و گفت: جمع بندی شرایط موجود مرا به این نتیجه رساند که برنامه حالا خورشید دیگر پخش نشود و برنامه‌ای برای سال جدید نیز نداریم. کار من رسانه است و ممکن است با برنامه‌ای دیگری در خدمت مردم باشم، اما تمام شدن برنامه حالا خورشید قطعی است. برنامه حالا خورشید به اعتبار مردم به اینجا رسیده است و حسن نظر مردم نسبت به من و برنامه حالا خورشید به اندازه‌ای است که حتما ناامیدشان نخواهیم کرد، اما نباید حتما در تلویزیون در خدمت آنها باشم و تلاش می‌کنم هر جا بودم خدمتگزار خوبی باشم.

سلام عصر بخیر؟!
حالا خورشید رفت و سلام صبح بخیر برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما شد و حالا با خبر بازگشت رضا رشیدپور و برنامه‌اش به آنتن صبحگاهی شبکه سه، شنیده می‌شود که سلام، صبح بخیر همچنان روی آنتن خواهد ماند. چگونه؟ ظاهرا قرار است پخش این برنامه به آنتن عصر منتقل شود. صفری، تهیه‌کننده این برنامه نیز در روزهایی که سلام صبح بخیر به پخش قسمت نخستش نزدیک می‌شد مصاحبه‌ای کرد و گفت: این برنامه به شکل صبحگاهی در بهار، به شکل عصرگاهی در تابستان و به شکل شبانه در پاییز و زمستان روی آنتن خواهد رفت.
به نظر می‌رسد با شروع فصل تابستان این قرار به عملی شدن نزدیک می‌شود چون محسن یزدی، قائم مقام شبکه سه سیما هم در شبکه پنج حضور یافته و در مورد آغاز حالا خورشید گفته است: این برنامه به‌زودی به آنتن برمی‌گردد و عوامل برنامه مهیای تولید آن می‌شوند. همچنین سلام صبح بخیر هم در شکل و شمایل دیگری ادامه پیدا می‌کند.

داغ مثل خورشید
رشیدپور در برنامه حالا خورشید سراغ سوژه‌های روز می‌رفت،‌ سوژه‌های داغی که چه در قالب روزنامه‌خوانی و چه در بخش گفت‌وگو با مهمانان به آنها پرداخته می‌شد. همین موضوع حالا خورشید را با وجود ساعت پخش خاصش به یکی از برنامه‌های پربیننده سیما بدل کرد. این برنامه مدتی صبح‌ها مشکلات و دغدغه‌ها را به شکلی بی‌واسطه مطرح می‌کرد و عصرها از مسؤولان دعوت می‌کرد تا در مورد مباحث گفته شده در برنامه صبح پاسخ بدهند. یکی از این برنامه‌ها به دعوت از وزیر آموزش و پرورش و پاسخگویی مستقیم او به دانش‌آموزان اختصاص داشت. برنامه‌های دیگری که علی فروغی، مدیر شبکه سه و احسان علیخانی مهمانان آن بودند نیز از جمله قسمت‌های جالب توجه حالا خورشید بود که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. این نگاه متفاوت حالا خورشید بود که ضمن سرگرم‌سازی و ساخت یک برنامه صبحگاهی مفرح سراغ سوژه‌های جدی و دغدغه‌های بحث‌برانگیز هم برود و علاوه بر دعوت از چند بازیگر، مسؤولان را هم روی صندلی داغ خود بنشاند. باید دید رشیدپور و مدیران شبکه در فصل تازه برنامه نیز همین روند را پیش خواهند گرفت؟ همچنان بیان مطالبه‌گرانه خواهند داشت و سراغ موضوع‌های روز می‌روند یا ترجیح دیگری دارند؟

نوشین مجلسی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها