یک روانشناس خطاب به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد که امشب با جزوه ها خداحافظی کنند و با صرف یک شام سبک به استراحت و خواب بپردازند.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۰۶
نکات کلیدی در آستانه کنکور

به گزارش جام جم آنلاین، محمداسماعیل ابراهیمی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: کنکور در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و به طور طبیعی هم والدین و داوطلبان برای اینکه سرنوشت بهتری را رقم بزنند در این امتحان دچار استرس‌هایی هستند.

وی افزود: بخشی از نگرانی بهنجار و عادی است و اتفاقاً میزانی از استرس، طبیعی است، اما بخش دیگر، نابهنجار و مشکل ساز است که آن را اضطراب می‌نامیم. تبدیل نگرانی به اضطراب در اختیار فرد بوده و برای اتفاقات مهم زندگی نمی‌توان نگرانی نداشت. نگرانی در حالت عادی یک احساس طبیعی است و حتی می‌تواند تا حدی مفید باشد. در نگرانی منطق دخیل نیست.

این روانشناس به داوطلبان توصیه کرد که نگرانی را در جلسه امتحان یک گربه سخنگو فرض کنند که مدام کنار گوششان حرف از نگرانی و اضطراب می‌زند، اما آنها باید این گربه را فراری دهند؛ تمرکزشان را از دست نداده و وقت شأن را تلف نکنند.

ابراهیمی با بیان اینکه داوطلبان در روز کنکور، بهترین وضعیت را برای پاسخگویی به سوالات شأن فراهم کنند، اظهار کرد: داوطلبان باید بپذیرند اتفاقاتی مثل نتیجه کنکور در اختیارشان نیست، اما باید متعهد کاری باشند که انجام می‌دهند.

این استاد دانشگاه آزاد با بیان اینکه داوطلبان شب قبل از کنکور سراغ جزوه‌ها نروند، تاکید کرد: قبول نشدن در کنکور به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست. بسیاری از انسان‌های بزرگ در سال‌های دوم و سوم کنکور، وارد دانشگاه شدند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: داوطلبان امشب یک شام سبک میل کرده و خود را مجبور به خوابیدن نکنند.

کنکور سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌های کشور با رقابت بیش از یک میلیون نفر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها