سلام به تمام دوستان کرک و پَر ریخته مثل خودم. 38 ساله هستم و از حدود 18 سالگی تریاک زدم. دو نفر از دوستانم کشیدند به من هم تعارف کردند. همان دو سه دود اولی که گرفتم باعث شد 20 سال تمام از بهترین سال‌های زندگی‌ام درگیر اعتیاد شوم. در دوران دانشجویی و حتی سربازی هم تفننی مواد می‌زدم، ولی بعد از مدتی وابسته‌اش شدم و مستمر مصرف می‌کردم.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۱۸

من که همیشه به افرادی که تفننی مواد مصرف می‌کردند، می‌گفتم بی‌اراده و بی‌غیرت، حالا خودم یکی از آنها شده بودم. تازه الان شرایط آنها را درک می‌کنم. تا چند سال اول قیافه‌ام زیاد تابلو نشده بود و به خاطر شغلی که داشتم و از بیان سمتم معذورم، ماهانه بین ده تا 25 میلیون تومان درآمد داشتم، اما از بد روزگار، کم‌کم چهره‌ام هم تابلو شد و همکاران بخشی که من رئیس تشکیلاتش بودم به چشم بدی نگاهم می‌کردند.
حکایت ما معتادها مثل کبک است که سرمان را در برف کرده و فکر می‌کنیم هیچ‌کس ما را نمی‌بیند و نمی‌داند چه می‌کشیم. در حالی‌که همه می‌دانند و خودمان از همه چیز بی‌خبریم. به خاطر همین مواد موقعیت عالی شغلم را از دست دادم و دیگر سر کار نرفتم. بعد از آن دائم با زنم دعوا و مرافعه داشتیم.
در این سال‌ها هرچه فکر کنید، استفاده کردم. از مواد سنتی مثل هروئین و شیره تریاک بگیر تا صنعتی مثل علف و گراس و شیشه که این آخری توهم بد و وحشتناکی می‌داد و بعد از دو بار مصرف کردن آن را کنار گذاشتم.
تصمیم گرفتم ترک کنم. بارها و بارها. شاید بیش از 20 بار ترک کردم، اما باز لغزش کردم و سمت مواد رفتم. لغزش‌هایم هم دلیل داشت. اول؛ حال خوش و لذتی‌که در تنهایی با مصرف مواد مخدر قوی‌تر پیدا می‌کردم و دوم اعصاب‌خردی‌های زنم که دائم در حال دعوا کردن با من بود.
هر موقع دختر کوچکم را می‌دیدم که به من و کشیدن مواد زل می‌زد، اعصابم خرد می‌شد. تصمیم گرفتم ترک کنم. برای درمان و ترک هر نوع مواد مخدری به سه عامل نیاز دارید. اول تصمیم قطعی برای ترک، دوم، اراده قوی و سوم استفاده از داروهای مناسب ترک اعتیاد زیرنظر متخصصان و انجمن‌هایی مثل انجمن معتادان گمنام.
اگر غیر از این راه‌هایی که گفتم بروید، هرچند بار هم ترک کنید، مقطعی است و هیچ فایده‌ای ندارد. وقتی وارد انجمن شوید و در کلاس‌ها شرکت کنید، به شما راهنما هم می‌دهند که خیلی کمک‌کننده است. خودم معتاد بودم و می‌دانم 99 درصد از کسانی که درگیر مواد هستند و نمی‌توانند ترک کنند، مشکل روحی دارند که با کمک گرفتن از راهنما و شرکت در کلاس‌ها می‌توانند از شر مواد خلاص شوند. به امید روزی که حتی یک معتاد هم نه در خانواده‌ها که در جامعه هم نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها