دبیر ستاد انتخابات کشور خبر داد؛

افزایش مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس

دبیر ستاد انتخابات کشور از افزایش مهلت بررسی نمایندگان مجلس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۵۸
افزایش مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: مهلت بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس با توجه به اصلاحیه‌های صورت‌گرفته در قانون انتخابات، از 10 به 20 روز افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس حد نصاب برای ورود نمایندگان به مجلس نیز از 25 به 20 درصد کاهش یافته و همین مسئله باعث می‌شود تا کمتر شاهد کشیده‌شدن انتخابات به مرحله دوم باشیم و روند ورود داوطلبان به مجلس تسهیل شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امسال در پنج استان کشور نیز شاهد برگزاری انتخابات خبرگان رهبری هستیم، تاکید کرد: براساس اصلاحیه‌های صورت‌گرفته، برای مناطقی که شاهد برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باشیم تنها یک هیئت اجرایی برای هر 2 انتخابات، تشکیل می‌شود.

موسوی متوسط حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور را تاکنون 61.6 درصد اعلام و تصریح کرد: این حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیش از 70 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، شرکت در انتخابات را از وظایف آحاد جامعه برشمردند و به همین منظور و برای برپایی باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی، ستاد انتخابات کشور از دهم اردیبهشت ماه سال جاری با 6 کمیته و 9 عضو آغاز به کار کرده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین اصلاحیه‌های صورت‌گرفته در سال 1395 در قانون انتخابات، آخرین مهلت برای انداختن برگه آرای شرکت‌کنندگان ساعت 24 روز رای‌گیری در نظر گرفته شده و پس از آن با قطع سامانه احراز هویت افراد، دیگر امکان رأی‌دادن وجود نخواهد داشت. بنابراین ستادهای انتخاباتی استان‌ها لازم است بدون افزایش شعب اخذ رأی، با بازنگری‌های لازم در جایابی و تعیین مکان‌های مناسب برای اخذ آرا زمینه حضور حداکثری افراد را برای رأی‌دادن فراهم کنند،.

موسوی یادآور شد: در این دوره از انتخابات نماینده دادستان هم به عنوان عضو جدید انتخاب شده است.

وی آموزش عوامل اجرایی انتخابات و ارائه پیشنهادات و راهکارها به منظور رفع معضلات به وزیر کشور، تخصیص بودجه و اعتبارات لازم برای فرمانداری و بخشداری‌ها، حمایت‌های حقوقی از فرمانداران و بخشداران پس از برگزاری انتخابات و در نهایت رصد فضای مجازی در ستاد امنیت انتخابات کشور را از دیگر موارد مورد توجه در انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها